Volvo 850 -93 GLT Startar inte

Rabzon
23 november 2015 · 4 Inlägg

Hej, har en VOLVO 854-552 GLT -1993 Som vägrar starta ibland, den går perfekt när den väl startar, men vissa dagar vill den helt enkelt inte. Kollat båda soppa pumparna, kollat och rengjort tändhattar/tändstift. Den kan gå bra i 2 veckor ibland, sen vipps så vägrar den starta, startmotorn går runt och "tuggar" precis som denna: https://www.youtube.com/watch?v=ZOVsibL … re=related 

Tycker det är väldigt konstigt då många jag känner som jobbar med bilar som har kollat inte fattar ett skit, allt funkar som det ska men problemet är ändå där, den har aldrig gått dåligt/konstigt när den väl är igång.

Skillnaden på min och den på videon är att man kan hålla på i 30+ minuter utan att något händer, sen kan den stå i någon timme, och startar DIREKT när man testar den senare...Snälla hjälp mig, börjar bli rätt desperat efter svar!

zekezeke Vila i frid, pappa..
23 november 2015 · 517 Inlägg

Jordfel nånstans? kasst batteri (då borde den dock inte starta efter någon timme..) ?

BMW 525i "ESS Tuning TS1" (2001)
Rabzon
23 november 2015 · 4 Inlägg

Många pratar om vevaxel sensor, men om den är pajj så borde den väl gå dåligt när den väl startat, hade ett sånt fel på en bmw 320 e46 som jag hade, och kunde köra den men utan någon kraft

Rabzon
23 november 2015 · 4 Inlägg

Batteriet är nytt så det kan inte vara problemet heller

zekezeke Vila i frid, pappa..
23 november 2015 · 517 Inlägg

Okej. kolla alla jordband och kablage.

BMW 525i "ESS Tuning TS1" (2001)
Rabzon
23 november 2015 · 4 Inlägg

Yes, har kollat allt det där och inget fel där

Marlboroman
23 november 2015 · 8 229 Inlägg

Reläet till bränslepumpen eller huvudreläet kan ge såna där fenomen när dem blir dåliga.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
23 november 2015 · 17 455 Inlägg

Marlboroman skrev:
Reläet till bränslepumpen eller huvudreläet kan ge såna där fenomen när dem blir dåliga.

Jo, då kan DE bli lite lustiga. Skulle även kolla upp tempsensor.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang