VOLVO 855 1997 - Modifierade nyckeln, nu kommer jag inte förbi rattlåset ens, hjälp!

Sandriz
28 november 2015 · 84 Inlägg

Säger som "Growe" Krångla inte till det. Om du har en nyckel eller ditt immochip kvar så tejpa fast runt låset, eller leta upp en GLT 97:a och ta samtliga delar ifrån den! (Lås, nyckel, immobox, styrenhet)

avund följer människan, som rost följer järn.
Volvo V60 D4-R "R-Design" (2013)
Volvo C30 T5 "R Design" (2008)
mopar300
28 november 2015 ·

varför inte beställa en ny på volvo så slipper du dra dig i håret.....

POSTPINK
28 november 2015 · 12 Inlägg

Jag är excentrisk, och nyfiken vad som är kompatibelt, samt älskar äventyr. Denna resan har tagit mig genom flera stärkande helveten. Full av nya insikter och kontakter smile

Blåögd som jag är, trodde det skulle vara enkelt, tjuvar lyckas ju komma iväg med helt nya bilar, så kanske rättmätiga ägaren skulle kunna komma undan också när det handlar om en 18år gammal bil yikes

Det blir antagligen en reservdelsbil för 1500:- imorgon. En röd 850 -97 med samma spis. Då tar jag antennring, chip, immo och styrenhet och överför. Enligt alla konstens regler och inlägg jag läst, så ska det då fungera utan att jag ska behöva koda om något hos Volvo. Annars så besöker jag dem på måndag smile

Tack för all hjälp, ursäkta min frustration och okunskap!

Growe Fri fart för ett fritt folk!
28 november 2015 · 13 733 Inlägg

POSTPINK skrev:
Jag är excentrisk, och nyfiken vad som är kompatibelt, samt älskar äventyr. Denna resan har tagit mig genom flera stärkande helveten. Full av nya insikter och kontakter smile

Blåögd som jag är, trodde det skulle vara enkelt, tjuvar lyckas ju komma iväg med helt nya bilar, så kanske rättmätiga ägaren skulle kunna komma undan också när det handlar om en 18år gammal bil yikes

Det blir antagligen en reservdelsbil för 1500:- imorgon. En röd 850 -97 med samma spis. Då tar jag antennring, chip, immo och styrenhet och överför. Enligt alla konstens regler och inlägg jag läst, så ska det då fungera utan att jag ska behöva koda om något hos Volvo. Annars så besöker jag dem på måndag smile

Tack för all hjälp, ursäkta min frustration och okunskap!

ja lyckas du inte då är det dig som problemet ligger hos och inte bilen... ;-)

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 november 2015 · 17 460 Inlägg

Growe skrev:

POSTPINK skrev:
Jag är excentrisk, och nyfiken vad som är kompatibelt, samt älskar äventyr. Denna resan har tagit mig genom flera stärkande helveten. Full av nya insikter och kontakter smile

Blåögd som jag är, trodde det skulle vara enkelt, tjuvar lyckas ju komma iväg med helt nya bilar, så kanske rättmätiga ägaren skulle kunna komma undan också när det handlar om en 18år gammal bil yikes

Det blir antagligen en reservdelsbil för 1500:- imorgon. En röd 850 -97 med samma spis. Då tar jag antennring, chip, immo och styrenhet och överför. Enligt alla konstens regler och inlägg jag läst, så ska det då fungera utan att jag ska behöva koda om något hos Volvo. Annars så besöker jag dem på måndag smile

Tack för all hjälp, ursäkta min frustration och okunskap!

ja lyckas du inte då är det dig som problemet ligger hos och inte bilen... ;-)

Håller med. Det bör fungera om nu donatorbilen startar och går...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
POSTPINK
28 november 2015 · 12 Inlägg

Ja, jag kan ju hoppas att just denna del i sagan får ett fint slut så jag kan påbörja nästa kapitel,Tillbaka till samtiden - Göteborg smile

Aronson
29 november 2015 · 914 Inlägg

POSTPINK skrev:
Skaffade idag för ca 200kr
Rattlås och låscylinder från en -95a med svart pinne till en annorlunda immobilizer som hade massa sladdar.
Nyckel och immobilizer från en -00 v70, ringen som läser av chippet har fyra kablar mot min som har två svarta.

Motorn går runt, men tänder bara kanske en cylinder eller så. M.A.O så ska fyra sladdar från ringavläsaren bli till två, eller att jag får in den gamla immobilizern. Enklast är nog att sticka och handla dyrare...

Du har köpt fel grejor,pinimmo passar absolut inte,och när du skriver v 70 00 och fyra sladdar så har du tagit från v70 n...eller.
Du måste hålla dig till 850 96-97 eller s70 v70 97-98 kanske funkar s70 v70 99-00 men håll dig till de tidigare.

POSTPINK
29 november 2015 · 12 Inlägg

Nu snurrar motorn, köpte en hel bil med kass motor (topplock+vattenpump) för 1500:-, tog nyckel, box och immo från den. Snart ska jag rulla ut den också big_smile

Tack för all hjälp!
/En glad campare!

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
29 november 2015 · 17 460 Inlägg

POSTPINK skrev:
Nu snurrar motorn, köpte en hel bil med kass motor (topplock+vattenpump) för 1500:-, tog nyckel, box och immo från den. Snart ska jag rulla ut den också big_smile

Tack för all hjälp!
/En glad campare!

Gott!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang