Jävligt ryckig V40

Sherl0ck
26 november 2015 · 14 Inlägg

Hejsan alla glada och goa' mekaniker och bilhobby-ister.

Nu är det så att jag fick en V40 2.0 T förra veckan. Den har dock lite problem har jag märkt.

När jag gasar/ligger på låga varv så rycker den som bara fanders. Och det är väldigt obehagligt då jag faktiskt höll på att krocka i en rondell för bilen dog..

Vad tror ni är felet? drog till en polares verkstad och där skrev den ut en felkod på laddsensorn (turbon?) men känns inte som att det är felet..

Jag är helt ärligt rädd att åka bilen. sad

Senast redigerat av Sherl0ck (26 november 2015)

Volkswagen Jetta "Moa" (1990)
Ahonen
26 november 2015 · 350 Inlägg

Kolla tändspolarna. Vanligt att dom spricker i plasten i "skaften" som går ner mot tändstiftet.

Mack855
26 november 2015 · 1 354 Inlägg

Laddsensorn, det är inte magnetventil de menar? När den är tradig brukar bilen kunna rycka vid gaspådrag. Isåfall är det ett enkelt fel, pröva isåfall att rycka ur kontakten till den och se om den går annorlunda. Den bör bli lite segare då bilen går på grundladd men den bör såvitt jag vet inte hacka då. Hackar det inte så är det bara att byta ut ventilen, en NY ventil kostar drygt 600-700 spänn och tar dig 5-10 min att byta smile

Sherl0ck
27 november 2015 · 14 Inlägg

När jag startar den så åker den fort upp i varv som vanligt sen sjunker den ner till typ under 1k sträcket smile

Ska kolla om jag har möjlighet att kolla de där i helgen smile

Volkswagen Jetta "Moa" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang