Film Fast and the furious car Toyota mrs spyder

chrillesnakeman
27 november 2015 · 393 Inlägg

Här kan ni kolla in min film på hur bilen låter med 3" rostfritt system smile
Inte den bästa kvaliten då det är från mobil. Men i verkligheten är det njutning för öronen.

Tanken med min film är ju att dela med mig hur bilen ser ut  samt låter in real life då inte alla kanske har möjlighet att beskåda denna bilen under sommaren.
För jag tror att dom flesta här inne på Garaget har sett dom 7 filmerna i fast and the furious samlingen. Och denna är en kopia från film nr:2. smile
Och då kanske dom skulle tycka det vore skoj att se denna bilen när den rullar på väg samt brummar tongue som inte sett att den finns här på forumet.

https://www.youtube.com/watch?v=zso6kxFLy6U

Senast redigerat av chrillesnakeman (11 januari 2016)

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
CC72
27 november 2015 · 1 661 Inlägg

Kanske låter bra i verkligheten men ljudkvalitén var rätt usel tyvärr.

Digital_Kicker
27 november 2015 · 3 721 Inlägg

Låter gött

Mack Forum- och sitemoderator
27 november 2015 · 26 136 Inlägg

Lägg vänligen till "Film:" i början av din rubrik.

För övrigt var ju som sagt kvalitén..sådär?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Kayhan
28 november 2015 · 407 Inlägg

Undrar vad som ska diskuteras? eller ska vi bara lyssna på hur den låter med 3" system?

chrillesnakeman
30 november 2015 · 393 Inlägg

CC72 skrev:
Kanske låter bra i verkligheten men ljudkvalitén var rätt usel tyvärr.

Tjena! smile
Ja det är verkligen inte bästa kvalitén. Men man får ett litet hum om hur det kan va i alla fall. och sedan är ju smaken olika. Och alla kan ju inte gilla allt i livet lika. Men jag tycker det ändå är kul med fedback vad andra tycker om en bil.

Tack för att du skrev smile
Mvh//Chrille

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
chrillesnakeman
30 november 2015 · 393 Inlägg

Digital_Kicker skrev:
Låter gött

Tackar för din fedback smile Ja det är svårt att spela in ljudet bra från mobilen. Men i verkligheten är det ju betydligt bättre. Jag åker ju runt i sverige under sommaren på div utställningar. Vi kanske syns på någon och då får jag ju starta upp bilen så du får höra hihi tongue
Ha det gott så länge. Mvh// Chrille

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
chrillesnakeman
30 november 2015 · 393 Inlägg

Mack skrev:
Lägg vänligen till "Film:" i början av din rubrik.

För övrigt var ju som sagt kvalitén..sådär?

Nu fixat med film smile Och ljudet är inte det bästa från mobil. Men det blir ett hum om hur den låter i alla fall. Kul att se den åka påvägen då jag själv aldrig får möta denna och se hur det skulle bli. smile

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
chrillesnakeman
30 november 2015 · 393 Inlägg

Kayhan skrev:
Undrar vad som ska diskuteras? eller ska vi bara lyssna på hur den låter med 3" system?

Hej!
Ja det är tanken att man ska få se lite hur den ser ut på vägen samt låter. Och det är alltid kul med feedback vad andra gillar och tycker m,m. smile
För personer som är ett film-fan till fast and the furious ska få se denna bilen och höra hur den låter. som ej visste om att den finns här på forumet eller hinner se den live under sommaren på div utställningar jag åker till. Och det är en replica med lika veil side kit på denna mrs spyder som finns med i 2fast2furious. smile
Mvh//Chrille

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
Kayhan
30 november 2015 · 407 Inlägg

Varför inte bara lägga upp det som en video då videofunktion finns här? En tråd lägger man väl upp när man har något att diskutera?

chrillesnakeman
1 december 2015 · 393 Inlägg

Kayhan skrev:
Varför inte bara lägga upp det som en video då videofunktion finns här? En tråd lägger man väl upp när man har något att diskutera?

Vist kan man göra det. Men nu gjorde jag inte det och man kan diskutera lika bra nu. smile Önskar dig en fortsatt trevlig vecka och lycka till med din bil med.
Mvh//Chrille

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
Mack Forum- och sitemoderator
1 december 2015 · 26 136 Inlägg

Jag tittar på den här bilen och jag försöker hitta bilder på den nämnda filmbilen..vilken bil är det mer exakt din efterliknar?

Senast redigerat av Mack (1 december 2015)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Neos34 Garaget vän, igen.
1 december 2015 · 5 687 Inlägg

chrillesnakeman skrev:
som inte sett att den finns här på forumet.
Och alla kan ju inte gilla bilar från Asien. Men dom som gör kan ju gå in och kolla. Helt frivilligt. smile

https://www.youtube.com/watch?v=zso6kxFLy6U

Fränt ljud, men detta med knixande å joxande ljudet med kamera zoomningen, blir tokig..
Nästa filmning, ha stativ..

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost
chrillesnakeman
3 december 2015 · 393 Inlägg

Mack skrev:
Jag tittar på den här bilen och jag försöker hitta bilder på den nämnda filmbilen..vilken bil är det mer exakt din efterliknar?

Hej!
Det är en blå som står på sidan när Paul walker går förbi när dom ska ner till vattnet där dom kör vattenskoter ibörjan i filmen 2fat2furious. Det är Ca: 17 minuter in i filmen. Sedan kan man se en hel del sådana här toyota mrs:er i slutet ur det stora garaget där först dom stora doge ram giparna kör fram och på alla polisbilar m,m. Då när typ ett 50-tal stylingbilar kör ut. Då kan man se flera stycken toyota mrs spyder:S köra ur med olika lacker på bilen.
Och det är från den blåa i början som man kan se 17 minuter in som filmen som bilen är tagen ifrån från början med blå lack. smile

Men om man följer med noga i filmen så finner man dom toyota spyders med lika bodykitt samt vingen som min toyota har lika Veilside kitt. smile
Man kan inte missa den blå bilen ibörjan samt dom i slutet. Jag pausar alltid när paul walker går förbi. Jag bifogar 2 bilder ur filmen så du inte missar vart jag menar. smile
Den blå toyota mrs:en står under taket som du kan se. Och Paul walker svänger in där ser du med sin EVO smile

http://www.pictures.se/bilder/T7CMQ.jpg

http://www.pictures.se/bilder/9mtNz.jpg

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
chrillesnakeman
3 december 2015 · 393 Inlägg

Neos34 skrev:

chrillesnakeman skrev:
som inte sett att den finns här på forumet.
Och alla kan ju inte gilla bilar från Asien. Men dom som gör kan ju gå in och kolla. Helt frivilligt. smile

https://www.youtube.com/watch?v=zso6kxFLy6U

Fränt ljud, men detta med knixande å joxande ljudet med kamera zoomningen, blir tokig..
Nästa filmning, ha stativ..

Tackar för tipset. Jag ska försöka filma bättre. Eller be någon annan med bättre kamera filma tongue Men det blev en liten film att se på och längta till våren 2016. =)Hoppas vi ses på någon utställning under sommaren. Vore skoj. Ha det gott så länge så höres vi.
Mvh//Chrille

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
CC72
3 december 2015 · 1 661 Inlägg

chrillesnakeman skrev:

Mack skrev:
Jag tittar på den här bilen och jag försöker hitta bilder på den nämnda filmbilen..vilken bil är det mer exakt din efterliknar?

Hej!
Det är en blå som står på sidan när Paul walker går förbi när dom ska ner till vattnet där dom kör vattenskoter ibörjan i filmen 2fat2furious.

Kan inte se såna där vuxenfilmer från jobbdatorn så får kolla när jag kommer hem lolwink

Neos34 Garaget vän, igen.
3 december 2015 · 5 687 Inlägg

chrillesnakeman skrev:
Hoppas vi ses på någon utställning under sommaren. Vore skoj. Ha det gott så länge så höres vi.
Mvh//Chrille

Det gör vi säkert, nu ska bara lappmöglet ner. Sen blir det vår å sommar..

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost
Neos34 Garaget vän, igen.
3 december 2015 · 5 687 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21122/21122-ec948d5b52f7bb54a5ee380f285e8cdc.jpg

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost
Pininfarina406
3 december 2015 · 536 Inlägg

Nu har jag läst den här tråden och då har jag en fråga: heter inte bilen Toyota Mr2 och inte Mrs som det skrivs här?

Peugeot 406 coupé "Pininfarina" (1998)
chrillesnakeman
4 december 2015 · 393 Inlägg

thilo skrev:
Nu har jag läst den här tråden och då har jag en fråga: heter inte bilen Toyota Mr2 och inte Mrs som det skrivs här?

Den äldre toyota mr2 är från 1990 talet typ och den nyare Toyotan som jag har är från 2000 och då heter dom TOYOTA mrs som är nyare model på mr2:an. smile
Du kan googla på Toyota Mrs Spyder så får du se många fina MRS med det Veil side bodykitt som jag har på min bil. Som sitter på dom Mrs:er i 2fast2furious filmen smile

https://www.google.se/search?q=toyota+m … gQ_AUIBigB

Mvh//Chrille

Senast redigerat av chrillesnakeman (4 december 2015)

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang