Hjälp angående lackering!

dawwe ...has left the building...
29 november 2015 · 4 474 Inlägg

Låt det...vara. Våtslipa med P800 - P1200. Börja med P800 om du är "tuff", men passa dig för att slipa igenom färgen, lätt hänt i ett hörn eller så...Matta bara ner lacken till den är tillräckligt "jämn". När du är nöjd kör du en runda till med P1500 o sedan P2000 och/eller P2500. Därefter så maskinpolerar du ytan i 4 steg (grovrubbing,finrubbing,polering,vax). Det kommer ta en jäkla tid men tid är det enda man har...Eller så gör du om lackeringen från början, dvs efter att ha kört med P800-P1200 så lägger du på kulören på nytt?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
tvedberg
29 november 2015 · 773 Inlägg

dawwe skrev:
Låt det...vara. Våtslipa med P800 - P1200. Börja med P800 om du är "tuff", men passa dig för att slipa igenom färgen, lätt hänt i ett hörn eller så...Matta bara ner lacken till den är tillräckligt "jämn". När du är nöjd kör du en runda till med P1500 o sedan P2000 och/eller P2500. Därefter så maskinpolerar du ytan i 4 steg (grovrubbing,finrubbing,polering,vax). Det kommer ta en jäkla tid men tid är det enda man har...Eller så gör du om lackeringen från början, dvs efter att ha kört med P800-P1200 så lägger du på kulören på nytt?

jo det skulle ju vara det bästa men har ingen stans att vara.. hade gjort klart den till lack nu och sen trott att den skulle blivit klar nu men tydligen inte..

för kan fixa klarlack så det går inte att bara slänga på det över så den blir lite blankare? eller blir det helt åt helvete? den kanske inte fäster alls om man inte slipar? är ju en traktor så behöver inte vara något utställnings skick direkt..

dawwe ...has left the building...
29 november 2015 · 4 474 Inlägg

Om du slänger på klarlack så gör ett test på en dold yta/bit innan så klarlacken inte reagerar kemiskt med nuvarande lack för då kan det bli 1000 resor värre...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
tvedberg
29 november 2015 · 773 Inlägg

dawwe skrev:
Om du slänger på klarlack så gör ett test på en dold yta/bit innan så klarlacken inte reagerar kemiskt med nuvarande lack för då kan det bli 1000 resor värre...

har ju lite add-on och sånt som lacks brevid så kan ju testa på någon utav dom smile

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 november 2015 · 14 039 Inlägg

tvedberg skrev:

dawwe skrev:
Om du slänger på klarlack så gör ett test på en dold yta/bit innan så klarlacken inte reagerar kemiskt med nuvarande lack för då kan det bli 1000 resor värre...

har ju lite add-on och sånt som lacks brevid så kan ju testa på någon utav dom smile

Varför inte fråga där du ska köpa klarlacken om den går ihop med den 2k-lacken du lagt på!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
zzr94092
29 november 2015 · 4 385 Inlägg

finns Temadur Clear

tvedberg
29 november 2015 · 773 Inlägg

Vettemannen skrev:

tvedberg skrev:

dawwe skrev:
Om du slänger på klarlack så gör ett test på en dold yta/bit innan så klarlacken inte reagerar kemiskt med nuvarande lack för då kan det bli 1000 resor värre...

har ju lite add-on och sånt som lacks brevid så kan ju testa på någon utav dom smile

Varför inte fråga där du ska köpa klarlacken om den går ihop med den 2k-lacken du lagt på!

/Benny

jo det ska jag göra smile men tänkte om det var helt omjöligt att lägga på klarlack utan att göra något under smile

zzr94092
29 november 2015 · 4 385 Inlägg

när blev traktorn lackad,kan ju räcka att "damma" av den med slipduk...

tvedberg
29 november 2015 · 773 Inlägg

zzr94092 skrev:
när blev traktorn lackad,kan ju räcka att "damma" av den med slipduk...

3dje lagret lades på kl 16-17 i fredags smile

zzr94092
29 november 2015 · 4 385 Inlägg

ok,räcker allt med slipduk,enklare än att slipa

tvedberg
29 november 2015 · 773 Inlägg

zzr94092 skrev:
ok,räcker allt med slipduk,enklare än att slipa

ja okej, men gör man det för att klarlacken ska fästa eller för att resultatet ska bli bra?

zzr94092
29 november 2015 · 4 385 Inlägg

slipduk finns på biltema skriv i sök "slipduk"   
det n:r 20089 verktyg 11

tvedberg
29 november 2015 · 773 Inlägg

zzr94092 skrev:
slipduk finns på biltema skriv i sök "slipduk"   
det n:r 20089 verktyg 11

jaha okej det ska jag kolla in smile men såg du det jag skrev tidigare smile

zzr94092
30 november 2015 · 4 385 Inlägg

det är för att klarlacken ska fästa,du kan inte slipa bort rinningar,apelsinyta,med slipduken

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang