Bränslerelä klickar vid pådrag.

RPM2006
28 november 2015 · 537 Inlägg

Hej. Frågar här eftersom jag varken lyckats hitta felet själv eller hittat någon som kanske kan veta.
Jag har en Porsche 924 Turbo S2 1981. I september så bytte jag acumulator tanken då bilen helt plötsligt blev omöjlig att starta varm. Bytte den men hade en enorm otur då något skräp hade lyckats hamna i systemet så att bränslepumpen blev låst så bilen dog 200meter hemifrån..

Tog ett bra tag innan jag hittade felet och ungefär efter dess så kan jag inte varva så mycket.
I början så kunde jag varva upp till 5000 men efter några veckor bara 2000.. Och nu är bilen undanställd.

Lyssna på filmen så hör ni bränslepumpsreläet klicka. Sen försvinner ALL kraft men bilen dör aldrig.
https://youtu.be/B9Iw7Wrdidc

Jag har provat olika reläer, olika pumpar. Säkringen brann aldrig av. Känns som om att den borde det väl? Vad kan ha tagit skada? Om man byglar istället för reläet går bilen klockrent, så det är väl något med själva styrningen. Men vad ska man kolla efter? Vad kan man mäta?

Senast redigerat av RPM2006 (28 november 2015)

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
30 januari 2016 · 4 917 Inlägg

Eftersom inget annat hänt med bilen så siktar jag på något hänt med bränslepumpskablaget under bilen där du varit och fingrat, då det blir till att NOGA kolla så det är väl isolerat från stomme och mellan trådarna.
Du skulle faktiskt kunna mäta på reläets utgång  där du har byglat som går till bränslepumpen och lägga av någon av tamparna till pumpen så ser du om det finns något obehörigt på ledningen..

Senast redigerat av tommen1 (31 januari 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang