Ja men dåså, nya spridare på plats o passa på att göra rent o snyggt runt omkring:) ena ventilkåpan borta för att checka läget men även eftersom de båda ska lackas guld:) lär nog fixa en ny fuelrail då jag tycker den originala sitter aningen högt, även den ska bli guld
Som ni ser på bilden där de båda turboaggregaten poserar så är de viss skillnad mellan dom två haha! Jävligt spänd på skillnaden passa även på att HAND SLIPA alla bultar/muttrar/fästen +fan å hans moster för att snygga upp:D japp jag har ADHD, är de nå ni märkt innan kanske?
Fortsätter riva imorgon och blir antagligen klar så bara börja försöka plocka ihop de hela igen då vilket bara de ska bli spännande peppar peppar ta i trä så ska de väl förhoppningsvis gå att få tillbaka på rätt plats:)
Mjaa det går framåt bränsle railen ska även den lackas guld tänkte jag! Börjar bli skeptisk till att jag kommer få ihop allt igen så inåthelvete mycket vakumslangar o skit som går kors o tvärs, originala kabeldragningen som får vem som helst att vilja själv dö men blir nog bra till slut.... De roliga är ju det att under resans gång kommer jag på nya saker hela tiden för att förbättra så varje sak tar en jävla tid men de blir snyggt! Sen kan de ju vara skönt att kunna ta bort ventilkåporna utan att riva halva motorn
Jo men blir fan bra alltså! de mesta av de som ska lackas är förberett, ska inhandla värmetålig färg imorgon bara sen så ett par dagar till sen jävlar ska de startas upp!
Nu så sitter den där! Invänta lite kopplingar från Gik turbo så är hon ihop igen på nolltid! Helvete att få ner den! Fick slipa ner fästet som ligger i överkant ca 6mm med rondell jäveln haha! Finns ju så gott om plats
Nu ska jag även montera denna till min Scan master för att koppla vidare till en skärm som ska stum monteras i bilen för att ha tillgång till digitala mätare, loggar samtidigt användas till mappning i ECM kung! Det är alltså en dator med Windows 8 i fick format med usb och hdmi
Slang o kopplingar till vatten in och ut från grabbarna på Gik!