Rutaorna måste putsas upp ordentligt ,till och med färg på dem sen bilen lackades på 80'talet Sen ska jag börja med startmotorn ,genomgång och målning får räcka
Det var besvärligt, man får böja ut kanten bak o töja ut kromade ramen Med risk för att den spricker, det är svårt sen att knacka tillbaka kanten vid återmontering
Jaha,det är så man går tillväga.. Trodde att det fanns något annat knep. Vad har du gjort med dina? Rengjort och kollat över? Spännande att se hur lacken blir!
Jag har rengjort dem, bytt glas på varv o hastighetsgränser mätarna, målat den svarta sargen, fick dessvärre lämna bort temp mätarna för påfyllning av eter,eller vad det var i dem
Blir inte mycket gjort i garaget för tillfället,köksbygge hos sonen tar all tid.Men fick börjat med startmotorn idag o sid rutorna är rengjorda,man får vara nöjd med det,lacken blir nog klar i mitten av december
Hej på er Om det är någon som har koll på detta med växellådorna ,dessa är ju från olika år den rundade typen sitter original på min bil , men passar den nyare rätt på,vad är den egentliga skillnaden Om det är nån som har komplett växelspak med ändlock till själva spak förflyttaren så säg till
Fick limmat dit panelstoppningen idag, gjorde lite plywood skivor för att fördela trycket lite,men hade bara nog med tvingar för en av delarna,nästa del får tas någon kväll i veckan