Rockie fråga!

SgtFelt
21 december 2015 · 38 Inlägg

Tjena! Jag sitter i min nissan almera från 2000. I mitten av instrumentbrädan ser det ut som om de ska vara ett fack man kan öppna. Men jag får inte upp det. Vet någon vad det kan vara för fel? /sgt felt

ehedman
21 december 2015 · 1 966 Inlägg

Skulle du kunna fotografera detta fenomen?

IX ____________________________________
22 december 2015 · 1 340 Inlägg

Testat att trycka in facket för att öppna det? (Rookie-mistake) 

Men ta en bild som sagt, finns nog inte många Almera experter här som kan svara på rak arm smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
BockenBruse livsnjutare
23 december 2015 · 52 Inlägg

Försökte kolla via Blocket på Almera av årsmodell 2000 om det varit någon som lagt upp någon bild på instrumentbrädan som skulle kunna förklara vad det är för fack du syftar på. Men inga bilder fanns där.

Lägg upp en bild på instrumentbrädan och en närbild på facket!

Kolla gärna in min egna sida: Bocken Bruse
SgtFelt
22 april 2016 · 38 Inlägg
ehedman
22 april 2016 · 1 966 Inlägg

SgtFelt skrev:
http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=212852&image=2471342

Här är en bild! smile

Härlig bump lol

Hmm. Säker på att det är ett fack?

Om det inte är så pass enkelt att den perforerade biten är ett handtag så sitter den antagligen med clips och eller skruv. Det kanske är en designgrej eller vad som helst. Kanske sitter en liten skrikare där under.

Pininfarina406
22 april 2016 · 535 Inlägg

I filmen så trycker han ju bara på knappen och öppnar facket...

Peugeot 406 coupé "Pininfarina" (1998)
ehedman
22 april 2016 · 1 966 Inlägg

Fast knappen i filmen går "uppåt" så man kan trycka in den. Din ser annorlunda ut, typ intryckt.

SgtFelt
27 april 2016 · 38 Inlägg

Mm, jag har försökt tryckt o ruckat på den, men utan resultat. Jag trodde först att de var där de hade installerat gps på de almeror med dyrare utrustning. Men nu när jag sätt att de finns vissa med bara vanliga fack, blir jag lite fundersam. Känns konstigt dock om de inte har lagt in ett fack i min model om de tyckte att de var för "dyrt". För hur mycket mer kan de kosta till skillnad från dedär jag har nu....

zleepy Trucker
27 april 2016 · 1 391 Inlägg

Din knapp kanske är trasig och därför inte går att öppna.. prova "rycka" loss enheten så kanske du kan öppna den när du har den i handen... verkade ju bara sitta iklickad på plats..smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
lill3bror
27 april 2016 · 1 397 Inlägg

Förstå vad förra ägaren sitter och skrattar nu när han är den enda som vet att han superlimmat fast facket wink *skämt*

Nissan Skyline R33 GTS-T "Version 5.0 - 536 whp" (1995)
SgtFelt
27 april 2016 · 38 Inlägg

Man kanske borde tabort hela konsolen, för att kunna kolla på de lite närmare?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang