Passat CC Bluetooth?

Googleye
29 december 2015 · 74 Inlägg

Har en ny CC -11 hemma med inbyggd Bluetooth som jag inte riktigt är nöjd med. Att koppla telefoner, ta samtal och spela musik fungerar felfritt, jag har min telefonbok i bilen osv så jag antar att det är original. Problemet är att jag inte kan byta låt eller se vad som spelas varken via ratten eller på skärmen, knapparna är gråa och går inte att trycka på. Det är sjukt irriterande att behöva ta upp telefonen för att byta låt, till och med min gamla Belkin Bluetooth adapter klarade av det.

Har testat med Spotify, Play Music samt lokal musik och två olika telefoner(både Android och iPhone) men det fungerar inte. Behöver jag något extra för att få till en så enkel funktion eller vad är det som felar?

Soulman
31 december 2015 · 1 271 Inlägg

Det är en kombination av att byta ut din bt modul och vilken radio du har i bilen. Kanske har du RCD 310 eller 510 alternativt RNS 315 eller 510? Sen beror det på vilken mjukvaruversion du har i radion.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
31 december 2015 · 14 055 Inlägg

Googleye skrev:
Har en ny CC -11 hemma med inbyggd Bluetooth som jag inte riktigt är nöjd med. Att koppla telefoner, ta samtal och spela musik fungerar felfritt, jag har min telefonbok i bilen osv så jag antar att det är original. Problemet är att jag inte kan byta låt eller se vad som spelas varken via ratten eller på skärmen, knapparna är gråa och går inte att trycka på. Det är sjukt irriterande att behöva ta upp telefonen för att byta låt, till och med min gamla Belkin Bluetooth adapter klarade av det.

Har testat med Spotify, Play Music samt lokal musik och två olika telefoner(både Android och iPhone) men det fungerar inte. Behöver jag något extra för att få till en så enkel funktion eller vad är det som felar?

Hur menar du med "en ny -11"? Ny för dig eller en ny som stått i 4 år? Är bilen ny så borde generalagenten hjälpa dig för då är det ju nybilsgaranti på den. Är den begagnad så är nog det bästa att söka svar på forum som ex.vis. gorg.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Googleye
31 december 2015 · 74 Inlägg

Soulman skrev:
Det är en kombination av att byta ut din bt modul och vilken radio du har i bilen. Kanske har du RCD 310 eller 510 alternativt RNS 315 eller 510? Sen beror det på vilken mjukvaruversion du har i radion.

Tror jag har RCD510, Stora skärmen utan navigation. Hur kan jag kolla bt modul och mjukvara? Samt varför fungerar det inte från början bara? Känns otroligt dumt det här.

Vettemannen skrev:

Googleye skrev:
Har en ny CC -11 hemma med inbyggd Bluetooth som jag inte riktigt är nöjd med. Att koppla telefoner, ta samtal och spela musik fungerar felfritt, jag har min telefonbok i bilen osv så jag antar att det är original. Problemet är att jag inte kan byta låt eller se vad som spelas varken via ratten eller på skärmen, knapparna är gråa och går inte att trycka på. Det är sjukt irriterande att behöva ta upp telefonen för att byta låt, till och med min gamla Belkin Bluetooth adapter klarade av det.

Har testat med Spotify, Play Music samt lokal musik och två olika telefoner(både Android och iPhone) men det fungerar inte. Behöver jag något extra för att få till en så enkel funktion eller vad är det som felar?

Hur menar du med "en ny -11"? Ny för dig eller en ny som stått i 4 år? Är bilen ny så borde generalagenten hjälpa dig för då är det ju nybilsgaranti på den. Är den begagnad så är nog det bästa att söka svar på forum som ex.vis. gorg.

/Benny

Ny som i den har precis bytt ägare, inte ny från fabrik men 2011.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
31 december 2015 · 14 055 Inlägg

Googleye skrev:

Soulman skrev:
Det är en kombination av att byta ut din bt modul och vilken radio du har i bilen. Kanske har du RCD 310 eller 510 alternativt RNS 315 eller 510? Sen beror det på vilken mjukvaruversion du har i radion.

Tror jag har RCD510, Stora skärmen utan navigation. Hur kan jag kolla bt modul och mjukvara? Samt varför fungerar det inte från början bara? Känns otroligt dumt det här.

Vettemannen skrev:

Googleye skrev:
Har en ny CC -11 hemma med inbyggd Bluetooth som jag inte riktigt är nöjd med. Att koppla telefoner, ta samtal och spela musik fungerar felfritt, jag har min telefonbok i bilen osv så jag antar att det är original. Problemet är att jag inte kan byta låt eller se vad som spelas varken via ratten eller på skärmen, knapparna är gråa och går inte att trycka på. Det är sjukt irriterande att behöva ta upp telefonen för att byta låt, till och med min gamla Belkin Bluetooth adapter klarade av det.

Har testat med Spotify, Play Music samt lokal musik och två olika telefoner(både Android och iPhone) men det fungerar inte. Behöver jag något extra för att få till en så enkel funktion eller vad är det som felar?

Hur menar du med "en ny -11"? Ny för dig eller en ny som stått i 4 år? Är bilen ny så borde generalagenten hjälpa dig för då är det ju nybilsgaranti på den. Är den begagnad så är nog det bästa att söka svar på forum som ex.vis. gorg.

/Benny

Ny som i den har precis bytt ägare, inte ny från fabrik men 2011.

Gissade att det var så men man vet aldrig, man kan hitta exemplar som stått osålda.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Backstream
31 december 2015 · 168 Inlägg

Du behöver byta ut din BT modul till en nyare för P2P skall fungera dvs byta låtar och se vad som spelas direkt på skärmen.. jag kan rekommendera http://www.carsystems.pl/

Soulman
1 januari 2016 · 1 271 Inlägg

Modulen sitter under passagerarstolen så där kan du läsa vilken version du har. Carsystems är bra, som vanligt finns massor med grejer på Ebay också. Till radion finns tyvärr ingen mjukvara att uppgradera, ibland kan man behöva byta kontrollmodulen för ratten.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Googleye
2 januari 2016 · 74 Inlägg

Tack, blev mycket klarare nu. Känns dumt att behöva köpa en annan modul för så enkel funktion som redan borde fungera, men men, klarar mig inte utan. Antar att jag själv förstår vilken modul jag ska beställa när jag kollat min egna?

Soulman
2 januari 2016 · 1 271 Inlägg

Googleye skrev:
Tack, blev mycket klarare nu. Känns dumt att behöva köpa en annan modul för så enkel funktion som redan borde fungera, men men, klarar mig inte utan. Antar att jag själv förstår vilken modul jag ska beställa när jag kollat min egna?

På Carsystems.pl får du en hygglig guidning. De är också hjälpsamma via mejl men inte billigast. De senare modulerna har också Wi-Fi hotspot delning om du är intresserad av det.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Googleye
3 januari 2016 · 74 Inlägg

Soulman skrev:

Googleye skrev:
Tack, blev mycket klarare nu. Känns dumt att behöva köpa en annan modul för så enkel funktion som redan borde fungera, men men, klarar mig inte utan. Antar att jag själv förstår vilken modul jag ska beställa när jag kollat min egna?

På Carsystems.pl får du en hygglig guidning. De är också hjälpsamma via mejl men inte billigast. De senare modulerna har också Wi-Fi hotspot delning om du är intresserad av det.

Finns det nån risk med dåliga/falska moduler om man beställer från ebay istället? Rätt stor skillnad i pris. Samt behöver den nya modulen kodas in...?

Senast redigerat av Googleye (3 januari 2016)

Googleye
5 januari 2016 · 74 Inlägg

Mailade carsystems men fick inget svar. Räcker det om kravet på mfd uppfylls och att den klarar det jag vill för att den ska passa? De flesta verkar ju stödja vit mfd som jag har.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang