Användning av slutsteg med 10" bas

Samuel3
2 januari 2016 · 360 Inlägg

Hej! Jag har skaffat ett steg till en baslåda jag har byggt själv. Jag önskar i första hand att använda grejerna till tillsammans med datorns högtalare, men jag vet inte om det skulle gå. Slutsteget är på max 200w och det står subwoofer filter.
Utgångarna är lch + & - och rch +&-
(Ingångar: Lågnivå, B+, remote och jordning)

Är detta möjligt utan stora konstigheter?
Vilken utgång är till bas?

Fjong
3 januari 2016 · 1 494 Inlägg

Skulle skaffat en aktiv sub för inomhus bruk istället, eller en förstärkare för inomhusbruk att driva basen med. smile

Samuel3
3 januari 2016 · 360 Inlägg

Fjong skrev:
Skulle skaffat en aktiv sub för inomhus bruk istället, eller en förstärkare för inomhusbruk att driva basen med. smile

Tack för svaret big_smile Byggde en låda till en bas jag hade hemma tongue  Kanske nästan mer värt att driva dörrhögtalarna (5.25") med steget? Gör det mycket skillnad på ljudet? Har gas alpha 526 fram. Basen är inte mycket att ha i bilen.

Fjong
5 januari 2016 · 1 494 Inlägg

Slutsteg brukar aldrig vara sämre iallafall, testa och se smile

Samuel3
11 januari 2016 · 360 Inlägg

Hej igen, kan man använda steget till dörrhögtalare eller går det bara driva två basar? Finns bara Lågnivåingångar på steget.

Fjong
11 januari 2016 · 1 494 Inlägg

det är bara signalsladden, så länge signalen är full register spelar det ingen roll smile kolla upp frekvensomfånget på steget bara

Nausea Avstängd
11 januari 2016 · 598 Inlägg

Fjong skrev:
Slutsteg brukar aldrig vara sämre iallafall, testa och se smile

Vilket inte är sant för att slutsteg med dåligt signal/brus förhållande gör ljudet sämre. De TILLFÖR brus. Effekt är inte allt. Det finns många välljudande klass a förstärkare, till och med små rörförstärkare som bara ger några få watt som låter klasser bättre än den skit många köper.

Samuel3
11 januari 2016 · 360 Inlägg

Fjong skrev:
det är bara signalsladden, så länge signalen är full register spelar det ingen roll smile kolla upp frekvensomfånget på steget bara

Ok! Det står subwooferfilter på steget. Så om det är en lågnivåingång så kan jag mata den med högnivå (=fullregister?)

Nausea Avstängd
11 januari 2016 · 598 Inlägg

Jag tycker du ska läsa på om olika begrepp som "vad är högnivå?" och "vad är fullregister?".

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang