Soundigital, någon med erfarenhet?

Kevaz Hellre basa än gasa.
11 januari 2016 · 1 093 Inlägg

Har lite funderingar kring slutsteget "Soundigital sd8000.1d".

https://bilstereoonline.ecwid.com/#!/So … y=10443118

Man betalar ungefär 1kr per watt.
Så, vad är felet? roll

Jag sitter och funderar på om jag ska införskaffa mig ett sånt här slutsteg för att driva mina 4x15" b2 basar.
Och eftersom det är 8000w i 1ohm så blir det ju ungefär 2000w per bas vilket är ungefär vad jag är ute efter.
Men ändå, det är nästan för bra och billigt för att vara sant...?

Så jag undrar, är det någon som har provat på detta slutsteget eller möjligtvis något liknande ifrån soundigital?
Isåfall, hur fungerade det?
Hur är det i jämförelse med andra slutsteg?
Är det kontrollerbart i 1ohm överhuvudtaget eller bara "brötar" det?

Vill helt enkelt bara höra hur dom fungerar överlag och om det är värt pengarna ifrån någon som har erfarenhet.

Tack på förhand! cool

Senast redigerat av Kevaz (11 januari 2016)

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Nausea Avstängd
11 januari 2016 · 598 Inlägg

Köp det så behöver du ingen kupévärmare på vintern. Du behöver nog se över strömmatningen också.

Kevaz Hellre basa än gasa.
11 januari 2016 · 1 093 Inlägg

Nausea skrev:
Köp det så behöver du ingen kupévärmare på vintern. Du behöver nog se över strömmatningen också.

Antar att du menar att dom blir varma och att dom är väldigt strömkrävande?
Ringde säljaren idag och han påstod att kylningen inte var några problem och att dom inte var mer strömkrävande än likvärdiga slutsteg... neutral

EDIT: Har du testat detta slutsteget?

Senast redigerat av Kevaz (11 januari 2016)

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
valstadkillen
16 januari 2016 · 1 523 Inlägg

Nausea skrev:
Köp det så behöver du ingen kupévärmare på vintern. Du behöver nog se över strömmatningen också.

tror han ej ska ha steget till sq bruk.....

Peugeot 207 (2006)
Nausea Avstängd
16 januari 2016 · 598 Inlägg

valstadkillen skrev:

Nausea skrev:
Köp det så behöver du ingen kupévärmare på vintern. Du behöver nog se över strömmatningen också.

tror han ej ska ha steget till sq bruk.....

Inte? Varför tar du inte å Stig-matiserar din rejsiga bil.....

Fjong
16 januari 2016 · 1 494 Inlägg

Dom började väl säljas här ganska nyligen vill jag minnas? Brassarna kör väl soundigital steg när dom matar ton i sina extreme bilar. Inte haft nått själv men inget jag skulle köra till musik bruk. Man får vad man betalar för i slutändan tongue

Kevaz Hellre basa än gasa.
17 januari 2016 · 1 093 Inlägg

Fjong skrev:
Dom började väl säljas här ganska nyligen vill jag minnas? Brassarna kör väl soundigital steg när dom matar ton i sina extreme bilar. Inte haft nått själv men inget jag skulle köra till musik bruk. Man får vad man betalar för i slutändan tongue

Brukar väl vara så att man får vad man betalar för...
Men jag har snackat med han som säljer dom och enligt honom fungerar dom riktigt bra även till musik.

Får jag bara ut själva effekten så är jag nöjd, sen om man jämför med ett likvärdigt säg b2 steg i effekt så måste man lägga sjukt mycket mer pengar neutral

Får väl se, jag är sugen på att testa, kul att vara "först" med något! cool

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Kevaz Hellre basa än gasa.
17 januari 2016 · 1 093 Inlägg

valstadkillen skrev:

Nausea skrev:
Köp det så behöver du ingen kupévärmare på vintern. Du behöver nog se över strömmatningen också.

tror han ej ska ha steget till sq bruk.....

Stämmer bra, jag ska ha det till allround.
Blir musik och lite små burp till och från. Men någon sq bil är det inte tänkt att ha!

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Fjong
17 januari 2016 · 1 494 Inlägg

Klart att säljaren säger att dom funkar bra, han vill ju sälja. Frågar du en ÅF för volvo om audi eller volvo är bäst, vad tror du svaret blir? Har sätt begagnade B2 m1 steg gå för 8k, då får du ett avsevärt bättre steg. Men gör som du vill, see till att få lyssna på det först bara tongue

Kevaz Hellre basa än gasa.
17 januari 2016 · 1 093 Inlägg

Fjong skrev:
Klart att säljaren säger att dom funkar bra, han vill ju sälja. Frågar du en ÅF för volvo om audi eller volvo är bäst, vad tror du svaret blir? Har sätt begagnade B2 m1 steg gå för 8k, då får du ett avsevärt bättre steg. Men gör som du vill, see till att få lyssna på det först bara tongue

Jojo, klart säljaren snackar bra om det tongue
Jasså du vet inget till salu nu eller? cool

EDIT: Vad är det som kan vara så himla dåligt med ett soundigital? Jag förstår att det inte är det bästa men vad är det som så markant skiljer sig ifrån tex m1 slutsteget? smile

Senast redigerat av Kevaz (17 januari 2016)

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Fjong
17 januari 2016 · 1 494 Inlägg

Kevaz skrev:

Fjong skrev:
Klart att säljaren säger att dom funkar bra, han vill ju sälja. Frågar du en ÅF för volvo om audi eller volvo är bäst, vad tror du svaret blir? Har sätt begagnade B2 m1 steg gå för 8k, då får du ett avsevärt bättre steg. Men gör som du vill, see till att få lyssna på det först bara tongue

Jojo, klart säljaren snackar bra om det tongue
Jasså du vet inget till salu nu eller? cool

EDIT: Vad är det som kan vara så himla dåligt med ett soundigital? Jag förstår att det inte är det bästa men vad är det som så markant skiljer sig ifrån tex m1 slutsteget? smile

Som sagt inte ägt eller hört nått soundigital steg, det är endast den uppfattningen jag fått av dom. Har inte kunskapen att beskriva dom exakta skillnaderna mellan stegen. Föreslår att du frågar i billjud gruppen på facebook, vet du vilka du ska lyssna på så finns det mycket kunskap där.

valstadkillen
23 januari 2016 · 1 523 Inlägg

Nausea skrev:

valstadkillen skrev:

Nausea skrev:
Köp det så behöver du ingen kupévärmare på vintern. Du behöver nog se över strömmatningen också.

tror han ej ska ha steget till sq bruk.....

Inte? Varför tar du inte å Stig-matiserar din rejsiga bil.....

vad fan mummlar du om?cool

Peugeot 207 (2006)
Nausea Avstängd
23 januari 2016 · 598 Inlägg

valstadkillen skrev:

Nausea skrev:

valstadkillen skrev:

tror han ej ska ha steget till sq bruk.....

Inte? Varför tar du inte å Stig-matiserar din rejsiga bil.....

vad fan mummlar du om?cool

Jag mumlar inte men jag kan tänka mig att du alltid gör så här när du kör bil. https://www.youtube.com/watch?v=FGhAGsq3Ny8

valstadkillen
24 januari 2016 · 1 523 Inlägg

Nausea skrev:

valstadkillen skrev:

Nausea skrev:

Inte? Varför tar du inte å Stig-matiserar din rejsiga bil.....

vad fan mummlar du om?cool

Jag mumlar inte men jag kan tänka mig att du alltid gör så här när du kör bil. https://www.youtube.com/watch?v=FGhAGsq3Ny8

pratar du för dig själv ?

Peugeot 207 (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang