Skurrande baslåda, hur fixa? Klipp finns

Henkix
14 januari 2016 · 6 737 Inlägg

Hallå alla smile

sommaren 2012 köpte jag mej denna bas, men först nu börjar jag störa mej på detta skurrande.
Trodde först att det var högtalarelementet som var kast, men lossade jag det o spelade med det löst så försvann det skurrande ljudet, men så fort man la ner den i lådan igen så kom det tillbaka.

Spelar som helst ingen roll hur jag än vrider o vänder på inställningarna på steget. Låter lite som en trumpet tongue

Här har vi ett klipp på hur det låter.



nån som kanske vet om det går att fixa eller bara kasta skiten o köpa en ny dyrare variant? smile


Mvh

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Nausea Avstängd
14 januari 2016 · 598 Inlägg

Kolla så att inget i närheten kan orsaka ljudet (ställ basen på golvet med nåt mjukt under), eller om nåt stag inuti lådan är löst eller panelen med kontakter inte är åtskruvat, sen kollar du om talspolen och spindeln, som ofta är limmade, har lossnat helt eller delvis från baskonen.

Henkix
15 januari 2016 · 6 737 Inlägg

Nausea skrev:
Kolla så att inget i närheten kan orsaka ljudet (ställ basen på golvet med nåt mjukt under), eller om nåt stag inuti lådan är löst eller panelen med kontakter inte är åtskruvat, sen kollar du om talspolen och spindeln, som ofta är limmade, har lossnat helt eller delvis från baskonen.

Okej tack så mycket för svar big_smile
Ska prova / kolla upp detta i helgen smile
Mvh

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Henkix
21 januari 2016 · 6 737 Inlägg

provat basen på alla möjliga underlag nu, plockat ur baselementet o kollat samt kollat så inget i lådan satt löst. O allt såg bra ut, inga konstigheter.
Tröttnade nu på skiten o beställde en mds låda med bas, hoppas den låter bättre big_smile

Mvh

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang