Sugtrimma b230fd

bjorlen Hobbyfotograf
16 januari 2016 · 717 Inlägg

tjenare, har en 945 93a med fd motorn

funderar på att göra den lite roligare för nästa vinter med tex en pillad 531a, men tänkte på vad för kam tkr ni man ska köra på smile? ska på med extraktorgrenrör, 2,5" avgas och även chippa boxarna

och vad tkr ni man ska göra med toppen?

ös på med förslag smile

inte så insatt i rödblock utan mer vitfemmor wink

H-Karlsson KARLSSON
16 januari 2016 · 111 Inlägg

jag planar om du vill wink

Volvo V70 "Brukisen" (2006)
Volvo 244 DL "Finbilen" (1987)
bjorlen Hobbyfotograf
16 januari 2016 · 717 Inlägg

Motorman skrev:
jag planar om du vill wink

va mkt ska man plana smile?

H-Karlsson KARLSSON
16 januari 2016 · 111 Inlägg

nja ca 1,5mm räcker gått.

men den annan kam och extraktor blir det bra.

sen kan du ju höra med någon om portning

Volvo 244 DL "Finbilen" (1987)
Volvo V70 "Brukisen" (2006)
dawwe ...has left the building...
16 januari 2016 · 4 474 Inlägg

jag kan jacka kolvarna om du vill big_smile

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Berglund_696 Non stop driving
17 januari 2016 · 402 Inlägg

Håller själv på med samma sak. Fast jag har satsat på en 530 topp portad och planad jag tänkte plana mer åt 2.8mm 2.9mm. Köra 122 kuggsrem. Ändrade förbränningsrum. Polera vissa delar i toppen. Sen en kam från folkraceshopen. Något månen 7 liknande. Och ställbart Kamdrev.
Chippa boxarna. Får köpa ett ezk-kit då orginal tändboxen inte är chip bar. Löda dit den.
Extraktor. 4-2-1 sen har jag redan 2.5" på bilen det är ju det billigaste när man bygger själv. Sen har jag inte kommit längre. Funderar på en btr eller andra spridare. Större lmm och större gasspjäll på 3" med så länge man kan modifiera själv så funkar det.

Jag är oxå själv mer insatt på Volvos vit femmor t5. Byggde om en så mycket jag kunde utav det jag kunde få tag på.

Men lärt mig så mycket mer och rödblock senaste året. Så min tanke är att klämma ut lite mer ur sen ist. Och det är en väldigt mycket göra det själv saker om man kan och inte har råd. Själv har jag googlat till mig en hel del men har en bra kompis som är bra insatt i rödblocken.

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.
Volvo 142 "volvo 142 millitär" (1974)
H-Karlsson KARLSSON
20 januari 2016 · 111 Inlägg

låter som massa jobb och massa pengar, men jättekul projekt. spännande och se hur bra man kan få dom till och gå.

Eller gör som jag, kör lätt trimmad 16V wink går gött

Volvo V70 "Brukisen" (2006)
Volvo 244 DL "Finbilen" (1987)
Berglund_696 Non stop driving
31 januari 2016 · 402 Inlägg

Ja toppen fixar jag själv. 500 till sakerna så löser det sig. Det är tiden som räcknas inte gjort på en månad om man är seriös. Chippen är fixade dotterkortet nästa månad kanske sen andra spridare funderar lite på Saabs röda ger 356 vid 3 bar eller någon annan Volvo spridare får man se om det behövs btr.
Toppen är halv klar nästan. Sen en fs296 kam om det är den som är lik månen 7?
Det är dom sakerna som kostar pengar. Resten fixar man själv som vanligt blir det långtidsprojket.
Och extraktor. Allt går inte på en gång. Men drömma kan man ju så länge sen fixa 3 tum lmm 3 spjäll.
Funderar mest på vilka spridare man ska ha? Satsar på 180hk 190hk? Mer vågar jag inte säga. Det är mycket skit.

Låter inte heller fel 16v hade jag i en 940 den gick rätt bra original. smile

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.
Volvo 142 "volvo 142 millitär" (1974)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang