Nissan 300zx -93 Strulig automatlåda!

Theolyn
18 januari 2016 · 20 Inlägg

Hej , jag är ganska dålig på allt som har med  bilar att göra så jag vänder mig till er som kan.
Jag har en Nissan 300zx Twin turbo med en automatlåda som beter sig jätte konstigt efter senaste oljebytet. Ska försöka förklara problemet. När jag lägger i Drive så slirar den bara, de är som att ha neutral i , den rullar inte en meter. När jag lägger i "1" eller "2" så funkar den om man gasar mjukt, gasar man på rejält så slirar den till och de blir som om man frikopplar på en manuell låda. Innan oljebytet gjordes i lådan funkade åtminstonde driven och nu funkar driven endast om man är jätte mjuk på gasen i över 60 km/h. Någon här som har en aning om vad man kan göra ? Bor förövrigt i Uppsala och de är inte en verkstad som vill ta på sig jobbet att felsöka/dra ut felkoder ur bilen. Vet inte vem jag ska vända mig till och de känns trist att behöva skrota bilen pga en sån grej!

kajc
20 januari 2016 · 311 Inlägg

Va hällde du i för olja i automaten?

Theolyn
21 januari 2016 · 20 Inlägg

De var en firma som gjorde de, jag har faktiskt ingen aning va dom hällde i.

Curse
21 januari 2016 · 686 Inlägg

Hör med PBZ dom kan säkert hjälpa dig. Men låter som om dom varit snåla med olja.

Mazda 6 "MPS" (2006)
kajc
22 januari 2016 · 311 Inlägg

Om det nu inte är fel på lådan ( lameller som slirar eller liknande):
Kolla oljenivån ( sitter väl en sticka till lådan?)
Ta bilen till firman och be dom titta på oljenivån. Fråga samtidigt vad dom har  hällt i för något.
Eller slirade lådan innan oljebytet?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang