O-ringsproblem

Metzie
27 januari 2016 · 27 Inlägg

Tjo, Gjorde tabben att ha en polare i luren samtidigt som jag mekade och plötsligt stod man med en o-ring och en plastbit i näven utan att veta hur något satt ihop lol
Detta kommer bli jävligt rörigt.....

såhär ser delen i fråga ut. (A4 1.8T)
Det jag undrar är över "snabbkopplingen". det sitter en liten konad plastbit inne i röret(38) som den ska in i, men var fan ska o-ringen ligga och täta?
https://www1.garaget.org/gallery/images/53/52098/52098-8e1b151b9ee5bc0525c40bddd893e418.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/53/52098/52098-85ed99d37c3402d2a08c9bba5ff4277f.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/53/52098/52098-bff66a6693f465562cfe3907aceabc4c.jpg

Senast redigerat av Metzie (27 januari 2016)

Allt under 5 liter är startmotorer!
Audi A4 "VIP MK III" (2005)
it_mutt Avstängd
27 januari 2016 · 10 388 Inlägg

Mot blocket eller runt CTS:en?

Beror ju på hur stor den är iofs

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Metzie
27 januari 2016 · 27 Inlägg

Inte mot blocket, CTS? Det är kopplingen som är inringad på tredje fotot jag menar, Hittar ingen information om vad som ska täta emellan dom?

Allt under 5 liter är startmotorer!
Audi A4 "VIP MK III" (2005)
jaka54
27 januari 2016 · 5 731 Inlägg

Hej!
Ofta brukar man se på O-ringens dimension var den ska sitta. Det verkar troligt att O-ringen ska sitta i mynningen på slangen! Alltså i mynningen på "Coolant hose" nedtill på bilden.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang