Passat 3bg -03 plast i "frontspoilern" sitter fast... hur?

Mr_B
28 januari 2016 · 330 Inlägg

Det är så att "hålet" där dimljusena sitter, om man har sådana, gapar tomt. Plasten runt om är hel. Jag har inget minne av att någon snö/isklump skulle ha dundrat in i kjolpaketet så att jag kan ha slagit ut / sönder den, och mittsektionen var kraftigt snedställd, framåt, så jag antar helt enkelt att någon har behövt en sådan plastbit, och bestämt sig för att "min" var fin nog att stjäla. Jag misstänker att plastbiten sitter fast på samma sätt som så mycket annat. Fasttryckt, och har klämmor som nyper åt och håller den kvar inbyggda i designen. Men det hade varit kul att få bekräftat, eller förnekat.
Som vanligt är jag oklar på vad som är bilens högra, alternativt vänstra sida. Så för att göra det enkelt säger jag MIN vänstra sida, när jag står framför bilen och tittar på hålet.

Jag antar att informationen kommer komma väl till pass när jag försöker rycka loss en ny åt mig själv. Jag kommer dock göra det på någon bilskrot, och betala för min plastbit... Göra sig till tjuv för skitpengar ligger inte för mig. (Lämna inte din 25000 i månaden, i 25 år, trisslott obevakad, då kanske ;- )
B!

CC72
28 januari 2016 · 1 661 Inlägg

Höger respektive vänster bestäms alltid av färdriktningen.
Höger lykta fram är alltså vänster lykta om du står och kollar på den framifrån.

Plastbiten du pratar om är fastsatt med clips och ganska enkel att dra loss.

Mr_B
28 januari 2016 · 330 Inlägg

Så, höger så som när man sitter bakom ratten, är bilens högra sida. Inte för att jag lär komma ihåg det nästa gång, men tack som f-n.

Clips. Rakt fram för att ta ut? Hur stor risk är det att man drar sönder något om man försöker sig på en vinterkall plastbit på skroten?

Strålande, strålande. Tack för hjälpen.
B!

CC72
29 januari 2016 · 1 661 Inlägg

https://www.youtube.com/watch?v=pMBBjvSpp60
Där har du lite hjälp. Plasten är rätt mjuk så det borde gå bra även om det är kallt.

Ang. höger/vänster så står man alltid bakom en maskin och tittar framåt när man ska benämna vilken sida som är vänster och höger.

Senast redigerat av CC72 (29 januari 2016)

Mr_B
29 januari 2016 · 330 Inlägg

To easy. Tack så mycket. Jag ska titta efter, se om det ser ut något liknande på mitt åk, men det verkar som om alla är överens om att det är så det ska gå till. Ni är fantastiska.
B!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang