Vill ha lite råd och tips på bra och prisvärda sommardäck

skanepiraten
7 februari 2016 · 466 Inlägg

M123 skrev:
Billigt och bra? Ja när sist gick dessa företeelser han i hand egentligen? Vad är billigt kommer vi sen till? Köpte sist själv michelin energy saver plus till min bruksbil. Otroligt bra på väta, litet slitage på en säsong och rätt tysta, rätt generellt bra grepp om man kör som folk. Så vad egentligen behöver man mer begära av ett bruksdäck? Så mitt råd är du får precis vad du betalar för.

Kör på samma däck och kan bara hålla med  smile

Volvo 740 TIC "Jenny" (1986)
steifan DR!FTT3KN!K3R
7 februari 2016 · 10 427 Inlägg

Soulman skrev:
Vad du än köper så jämför pris. Senaste 10 åren har jag köpt däck via Tyskland. Glöm Däckonline, de är oftast dyrare än att köpa över disk i Sverige. Rent lurendrejeri.

Däckonline = Delticom = allt skickas från Tyskland wink

Jag brukar kolla däckpriser via prisjakt.nu nuförtiden och Däckonline ligger oftast väldigt bra till prismässigt, särskilt pga att frakten ingår i priset. Men då är det bara webbshoppar "för" Sverige som jämförs hehe

Rille_h Knegare
7 februari 2016 · 62 Inlägg

Kolla gärna på tyred.se
Alla däck som jag har tittat på så är dom billigast. Visst man får plussa på 49:- frakt och lika mycket miljöavgift men dom har ändå varit billigast.

MVH Rille
Volkswagen Tiguan "R-Line" (2011)
Soulman
7 februari 2016 · 1 271 Inlägg

steifan skrev:

Soulman skrev:
Vad du än köper så jämför pris. Senaste 10 åren har jag köpt däck via Tyskland. Glöm Däckonline, de är oftast dyrare än att köpa över disk i Sverige. Rent lurendrejeri.

Däckonline = Delticom = allt skickas från Tyskland wink

Jag brukar kolla däckpriser via prisjakt.nu nuförtiden och Däckonline ligger oftast väldigt bra till prismässigt, särskilt pga att frakten ingår i priset. Men då är det bara webbshoppar "för" Sverige som jämförs hehe

Precis. Delticom har en massa olika sajter. Men de jag handlat av kan alltid erbjuda frakt till Sverige men det får skötas utanför webshoppen via mejl. Denna gång handlar jag antagligen från Goodwheel.de som har riktigt bra pris på Pirelli P-Zero. Trots att frakt tillkommer är det totalt 1400kr billigare för fyra däck jämfört med Däckonline. Reifen.de är en bra sida för att jämföra priser.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Lalo59
9 februari 2016 · 25 Inlägg

Hejsan.

Personligen kör jag med följande däck.

Uniroyal RainExpert 3

Är väldigt nöjd med detta val av däck.

Kolla via google och diverse andra sajter hur prisbilden ligger just nu.

Lycka till.

:LG

Seth skrev:
Skulle vilja ha lite råd o tips om vilka sommardäck man "bör" kolla på.
Är rätt så standard med dimensionerna. 185/60-15 alt 195/55-15
Och bilen i fråga är en Fabia kombi 2014, Så det är ingen superinspirerande körning man kommer utöva.

Mina preferenser är bl.a:
"inget billigt kinaskit"
dugligt fäste vid regn.
Bra livslängd. Nuvarande Dunlop som satt på vid bilköp har rullat ca 4000 mil och har 3mm kvar.
Överkomlig prisbild. Helst inte över 12-1500:- däcket.

Annars så är man rätt så öppen med däckmärken osv

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang