Hur blir det ned 20 tim på v70n?

antonoloofsson
31 januari 2016 · 62 Inlägg

Tjenare. Har en v70n årsm. 03.
Tänkte sätta på 20 ocean cruise 235/35. Hur blir det med 40 sänkning bak och bortplockade fjädrar fram?
Vill inte att bilen ska se ut som den svävar eller att fälgarna tar över.
Kan det bli snyggt eller ska jag satsa på 19 tum av andra fälgar?big_smile

/Anton

aakesson
31 januari 2016 · 812 Inlägg

Skulle inte rekommendera att ta bort fjädrarna helt, kan ju rent av bli farligt att köra bilen. Skaffa hellre ett kitt som sänker det du vill

antonoloofsson
31 januari 2016 · 62 Inlägg

aakesson skrev:
Skulle inte rekommendera att ta bort fjädrarna helt, kan ju rent av bli farligt att köra bilen. Skaffa hellre ett kitt som sänker det du vill

Har redan kit, vill ha den lägre 😊

SubmergedPotato Nullzwei!
31 januari 2016 · 60 Inlägg

Coilovers! Livsfarligt att köra utan fjädrar. Bilen kommer bete sig som skit dessutom.

Volkswagen EOS "Airlift Performance" (2007)
Volvo 164 "Pappas" (1973)
antonoloofsson
31 januari 2016 · 62 Inlägg

ForcedInduced skrev:
Coilovers! Livsfarligt att köra utan fjädrar. Bilen kommer bete sig som skit dessutom.

Okej. Men kan någon svara på frågan jag ställde?

KolGruvan
31 januari 2016 · 1 450 Inlägg

Fram lär de bli ganska tajt utan fjädrar.  På min s60 med sänk fjädrar runt om och 19 tum så är det redan ganska tajt fram, det skrapar i vid vissa svängar.  Bak är det inga problem iallafall

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
antonoloofsson
31 januari 2016 · 62 Inlägg

KolGruvan skrev:
Fram lär de bli ganska tajt utan fjädrar.  På min s60 med sänk fjädrar runt om och 19 tum så är det redan ganska tajt fram, det skrapar i vid vissa svängar.  Bak är det inga problem iallafall

Min skrapar redan med 17" vinterdäck. Dock rätt hög profil. Men köper nog coils fram som sänker 80 fram och 40 bak. 20 tum med lågprofil borde ju se rätt gött ut då?
Eller misstar jag mig?

KolGruvan
31 januari 2016 · 1 450 Inlägg

antonoloofsson skrev:

KolGruvan skrev:
Fram lär de bli ganska tajt utan fjädrar.  På min s60 med sänk fjädrar runt om och 19 tum så är det redan ganska tajt fram, det skrapar i vid vissa svängar.  Bak är det inga problem iallafall

Min skrapar redan med 17" vinterdäck. Dock rätt hög profil. Men köper nog coils fram som sänker 80 fram och 40 bak. 20 tum med lågprofil borde ju se rätt gött ut då?
Eller misstar jag mig?

Med coils så ser det garanterat bra ut, dock så blir dom ju väldigt stötiga.
Min är redan väldigt stötig och obekväm att åka i med sänk fjädrar,  minsta lilla gupp å de låter som hela bilen ska gå sönder  smile

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
antonoloofsson
1 februari 2016 · 62 Inlägg

KolGruvan skrev:

antonoloofsson skrev:

KolGruvan skrev:
Fram lär de bli ganska tajt utan fjädrar.  På min s60 med sänk fjädrar runt om och 19 tum så är det redan ganska tajt fram, det skrapar i vid vissa svängar.  Bak är det inga problem iallafall

Min skrapar redan med 17" vinterdäck. Dock rätt hög profil. Men köper nog coils fram som sänker 80 fram och 40 bak. 20 tum med lågprofil borde ju se rätt gött ut då?
Eller misstar jag mig?

Med coils så ser det garanterat bra ut, dock så blir dom ju väldigt stötiga.
Min är redan väldigt stötig och obekväm att åka i med sänk fjädrar,  minsta lilla gupp å de låter som hela bilen ska gå sönder  smile

Men du tror 40mm sänkning bak blir bra?
Stötigt är hag van vid då jag redan har 40 sänkt bak och fram 😊

Demmpa
1 februari 2016 · 329 Inlägg

kör på coils, men plocka bort hjälpfjädern och kapa 1varv, sen 19" med stretch så kommer de bli fint smile

Saab 9-5 2,0t Biopower "Rusty Cracker" (2006)
antonoloofsson
1 februari 2016 · 62 Inlägg

Demmpa skrev:
kör på coils, men plocka bort hjälpfjädern och kapa 1varv, sen 19" med stretch så kommer de bli fint smile

Kapa 1 varv på hjälpfjädern eller ska den bort? Eller mena du bort med hjälpfjädern och kapa 1 varv därbak?

Är nog mer sugen på 20" då jag har ett par goa ocean cruise på gång

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang