Byta strålkastare Passat -04

iswal
6 februari 2016 · 681 Inlägg

Måste byta ut båda strålkastarna till min Passat innan besiktningen.
Jag har xenon nu, vilket betyder att det är dyrt. Går det att lägga vanlig halogen strålkastare?

Goffen Administratör
6 februari 2016 · 2 974 Inlägg

Om du måste byta pga att dom är matta finns det möjlighet att polera upp dom så dom blir nästan som nya ! Och ja det ska gå att montera halogen vet dock inte vad bilprovningen säger om det.

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
it_mutt Avstängd
6 februari 2016 · 10 388 Inlägg

Goffen skrev:
Om du måste byta pga att dom är matta finns det möjlighet att polera upp dom så dom blir nästan som nya ! Och ja det ska gå att montera halogen vet dock inte vad bilprovningen säger om det.

Bilprovningen har per automatik ingen notering på huruvida bilen har xenon eller inte, och automatisk räckviddsbegränsning får man ha även på halogen, så det BÖR inte vara några problem iaf.

Senast redigerat av it_mutt (6 februari 2016)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
CC72
7 februari 2016 · 1 661 Inlägg

Är dom som sagt matta så får man våtslipa dom för att därefter polera upp dom. Är man snabb så har man kanske 30 minuters arbete framför sig om man har grejerna hemma. Ska man lämna in det så gissar jag på ett pris mellan 500-1200:- beroende på vart du bor.

b0nd3n
7 februari 2016 · 1 944 Inlägg
har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
iswal
7 februari 2016 · 681 Inlägg

Är medveten om att det går att vådliga och har gjort det flera gånger på olika bilar. Min fråga är om det passar rakt av att byta från xenonstrålkastare till halogen. Är inte så sugen på lägga ca 7000 på nya strålkastare om jag kan lägga ca 2500 istället

Goffen Administratör
7 februari 2016 · 2 974 Inlägg

Jag har bytt rakt av från halogen till xenon så det borde bara vara plug and play andra hållet med. Dock kommer du inte få någon möjlighet att ljustera ljuset då nivågivarna som sitter på bilen inte kommer reglera halogenens motorer som dom gör med xenon. Det funkade inte heller när man byggde om till xenon därav går den konverteringen inte genom bilprovningen .

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
CC72
7 februari 2016 · 1 661 Inlägg

Varför ska du ens köpa nya? Krockat?
Lite nyfiken blir man ju varför du absolut vill byta ner dig till halogen...

Senast redigerat av CC72 (7 februari 2016)

iswal
7 februari 2016 · 681 Inlägg

Dom går inte igenom besiktningen, insatsen är dålig

CC72
7 februari 2016 · 1 661 Inlägg

Man kan beställa nya insatser också. Man skickar in dom gamla och får tillbaka nya. Är du intresserad kan jag försöka rota fram vart det var...nåt lettiskt land har jag för mig. Funkade kanonbra iaf!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang