Fixa med min e36 328 till sommaren :)

slut spörten för att bli klar med min e36 328 coupé :)
  • 28 Följare
  • 23 569 Visningar
  • Uppdaterades senast 20 november 2018
Pfreij
29 april 2016 · 150 Inlägg

edinZ skrev:

Freijann skrev:

edinZ skrev:

haha det kan jag tänka mig smile jag betalar för en åktur ifall om jag åker på ban dagar eller kanske drifting dagar haha om du tar emot det smile

De e lugnt! Kom till Sturup den 8/5 så kan du åka med smile

hmm vart ligger det? jag bor i skövde och sturup låter som om det ligger långt ifrån haha smile

De e i södra Skåne, tar 4 timmar från Skövde tror jag smile

BMW E30 340 "The minion" (1984)
edinZ
29 april 2016 · 409 Inlägg

aa jag såg det på google maps haha nja får se wink hatar fan och köra långt wink

BMW E36 320 touring "bimmern" (1996)
BMW 328I COUP "sommarbilen" (1995)
edinZ
6 maj 2016 · 409 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/190/189814/189814-ea741d3155f82b183c36cf64317e7cad.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/190/189814/189814-425e8fd1c8c829ea43c47ca18e12d75a.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/190/189814/189814-a9418cf55dfbd1f57365efd9b24681c1.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/190/189814/189814-b4c8f4fac2b38f492a1ef2603798ff6e.jpg

Sådär! helt klar med all rostskydd på höger sidan och även satt dit den sista delen av skärmen på högersidan. Ska göra klart hela vänstersidan så att den blir lackeringsbar men det är lite kvar endast och även göra så mycket jag kan på högersidan i helgen för att försöka att skicka iväg spoilarna på lackering nästa veckan. Det jag måste göra innan dem skickas iväg är att justera in spoilarna mot bilen och även försöka att få till läppen och diffusern till delarna. Har ju problem med diffusern då den vägrar att "klicka" emot spoilern och även att det passar inte riktigt i skruvfästena men det ska nog lösa sig. Även lackerat klart dem sista listerna som ska på bilen. Även dem blev det bra finish på så jag är riktigt nöjd. Ska även klarlacka läppen och diffusen men det får bli när sakerna är på lackering.

Senast redigerat av edinZ (6 maj 2016)

BMW 328I COUP "sommarbilen" (1995)
BMW E36 320 touring "bimmern" (1996)
eastmotorsport -sommar ska de va....
6 maj 2016 · 4 524 Inlägg

Kikar in då och då, kul att du tar hand om bilen. Fortsätter kika smile

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
edinZ
14 maj 2016 · 409 Inlägg

eastmotorsport skrev:
Kikar in då och då, kul att du tar hand om bilen. Fortsätter kika smile

det klart att jag gör de smile riktigt fräsch i övrigt smile kunde ju varit mycket värre om man säger så smile vi hissade ju upp bilen innan jag köpte den för att kolla så att det var slavcylindern som var dålig på den innan jag köpte den och tog tillfället i akt och kollade hur bilen var under i övrigt och den var riktigt fin, Inga som helst glapp i bakaxeln så den är väl omhändertagen eller i alla fall inte överdrivet svineri eller vad man ska säga haha smile känner du igen den bilen sen tidigare eller tycker du att det är bra det jag gör haha smile

BMW 328I COUP "sommarbilen" (1995)
BMW E36 320 touring "bimmern" (1996)
edinZ
14 maj 2016 · 409 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/190/189814/189814-8a713835accc0fef3ab1a15036fc48bb.jpg

Sådär! dags för en liten uppdatering. Jag har påbörjat det sista arbetet för att få högersidan bra för lackering. Jag har ett ställe under domkraftsfästet kvar och även skärmen som ni ser. MEN det är det enda som jag har kvar på högersidan smile sen är det skärmen och lite i överkant på tröskeln på vänstersidan som jag endast ska dra på lite grundfärg då jag missade att göra det när jag gjorde klart hela tröskeln sad men sen efter det ska så är de "bara" att dra på lite färg på trösklarna sen är det inte alls mycket kvar smile

Kan även säga att jag äntligen har kommit i kontakt med en lackerare som ska lacka mina spoilar och jag körde dem dit idag så får förhoppningsvis tillbaka dem i början av nästa vecka smile egentligen kunde jag lackat dem själv när jag liksom ska lackera trösklarna med färgspruta men jag känner att det är bättre att skicka dem på lackering så att det blir ordentligt gjort än mina trösklar för blir det inte bra på trösklarna så har jag ju ändå så kvar mina kjolar som jag kan sätta på haha smile men nu är det inte alls mycket kvar. Känner att det kommer bli skönt när jag får tillbaka spoilarna för att kunna verkligen se resultatet av några månaders slit smile. Det som är mindre roligt är att jag hade planerat att bli klar till bimmers of sweden på Mantorp den 21/5 men jag tror fan inte att jag hinner då jag har några timmars slipande kvar på skärmarna och sen ska jag ju lackera allt också sad så tror inte att jag hinner, måste ju besiktiga bilen också smile men men det kommer fler år och sommaren har ju bara börjat smile så detta var allt för mig. till nästa gång. MVH Andréas smile

BMW 328I COUP "sommarbilen" (1995)
BMW E36 320 touring "bimmern" (1996)
edinZ
14 maj 2016 · 409 Inlägg

https://www1.garaget.org/archive/190/189814/379268/379268-3626069.jpg

frågan är om man ska lämna in bilen både för rekond och liknande för lacken och invändigt och efter det lämna in för toning smile bilen skulle behöva en polering då det säkert är länge sen den fick de och sen att det skulle bli snyggare med toning tror jag men inte för mörk toning men är osäker. Var snälla och ge mig era åsikter haha smile

Senast redigerat av edinZ (14 maj 2016)

BMW 328I COUP "sommarbilen" (1995)
BMW E36 320 touring "bimmern" (1996)
eastmotorsport -sommar ska de va....
14 maj 2016 · 4 524 Inlägg

edinZ skrev:

eastmotorsport skrev:
Kikar in då och då, kul att du tar hand om bilen. Fortsätter kika smile

det klart att jag gör de smile riktigt fräsch i övrigt smile kunde ju varit mycket värre om man säger så smile vi hissade ju upp bilen innan jag köpte den för att kolla så att det var slavcylindern som var dålig på den innan jag köpte den och tog tillfället i akt och kollade hur bilen var under i övrigt och den var riktigt fin, Inga som helst glapp i bakaxeln så den är väl omhändertagen eller i alla fall inte överdrivet svineri eller vad man ska säga haha smile känner du igen den bilen sen tidigare eller tycker du att det är bra det jag gör haha smile

Hej! Nejdå känner inte igen bilen men gillar att du fixar och gör iordning den på ett bra sätt.  smile

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
MxBrink109
14 maj 2016 · 4 Inlägg

Kul att se att bilen hamnat hos någon som tar hand om den smile Som ägare av en vit bil kan jag inte annat än rekommendera en rekond och lackskydd/försegling. Trots att blodet efter flugorna på fronten suttit där 2v+ i ordentligt solsken så lossnade det utan problem nästa gång jag tvättade smile Och en lättare toning hade gjort sig bra tror jag!

edinZ
14 maj 2016 · 409 Inlägg

eastmotorsport skrev:

edinZ skrev:

eastmotorsport skrev:
Kikar in då och då, kul att du tar hand om bilen. Fortsätter kika smile

det klart att jag gör de smile riktigt fräsch i övrigt smile kunde ju varit mycket värre om man säger så smile vi hissade ju upp bilen innan jag köpte den för att kolla så att det var slavcylindern som var dålig på den innan jag köpte den och tog tillfället i akt och kollade hur bilen var under i övrigt och den var riktigt fin, Inga som helst glapp i bakaxeln så den är väl omhändertagen eller i alla fall inte överdrivet svineri eller vad man ska säga haha smile känner du igen den bilen sen tidigare eller tycker du att det är bra det jag gör haha smile

Hej! Nejdå känner inte igen bilen men gillar att du fixar och gör iordning den på ett bra sätt.  smile

haha okej smile nee jag har försökt att leta efter tidigare ägare än den jag köpte den hos smile för han känner jag redan smile. finns lite frågetecken som jag har men dem har inte svarat på Facebook, i alla fall dem som har det smile

BMW 328I COUP "sommarbilen" (1995)
BMW E36 320 touring "bimmern" (1996)
edinZ
14 maj 2016 · 409 Inlägg

MxBrink109 skrev:
Kul att se att bilen hamnat hos någon som tar hand om den smile Som ägare av en vit bil kan jag inte annat än rekommendera en rekond och lackskydd/försegling. Trots att blodet efter flugorna på fronten suttit där 2v+ i ordentligt solsken så lossnade det utan problem nästa gång jag tvättade smile Och en lättare toning hade gjort sig bra tror jag!

haha jag gör det jag kan smile har bara gjort det jag kunnat med hjälp av min far haha smile aa jag tänkte jag skulle göra det när bilen är klar.  tror inte att det är gjort på väldigt länge så det skulle inte skada tror jag smile vet du om nått bra företag i närheten av Skövde som håller på med sånt och som kanske inte kostar skjortan haha smile ?

BMW E36 320 touring "bimmern" (1996)
BMW 328I COUP "sommarbilen" (1995)
MxBrink109
16 maj 2016 · 4 Inlägg

edinZ skrev:
haha jag gör det jag kan smile har bara gjort det jag kunnat med hjälp av min far haha smile aa jag tänkte jag skulle göra det när bilen är klar.  tror inte att det är gjort på väldigt länge så det skulle inte skada tror jag smile vet du om nått bra företag i närheten av Skövde som håller på med sånt och som kanske inte kostar skjortan haha smile ?

Finns något nystartat här i Skara, Tess bilvård, vet dock ej hur bra det är. Jag lämnade in min på SLR recond i Vara som jag rekommenderar, minns inte riktigt men det gick på runt 3-3,5k smile Finns en kille i Skövde, som kör en ordentligt låg Ford focus, jimmie? något som iaf polerarade och vaxade en polares bil.

edinZ
17 maj 2016 · 409 Inlägg

MxBrink109 skrev:

edinZ skrev:
haha jag gör det jag kan smile har bara gjort det jag kunnat med hjälp av min far haha smile aa jag tänkte jag skulle göra det när bilen är klar.  tror inte att det är gjort på väldigt länge så det skulle inte skada tror jag smile vet du om nått bra företag i närheten av Skövde som håller på med sånt och som kanske inte kostar skjortan haha smile ?

Finns något nystartat här i Skara, Tess bilvård, vet dock ej hur bra det är. Jag lämnade in min på SLR recond i Vara som jag rekommenderar, minns inte riktigt men det gick på runt 3-3,5k smile Finns en kille i Skövde, som kör en ordentligt låg Ford focus, jimmie? något som iaf polerarade och vaxade en polares bil.

aa fan det har jag sett smile a jag får kolla ifall om det finns något företag som håller på med det smile

BMW E36 320 touring "bimmern" (1996)
BMW 328I COUP "sommarbilen" (1995)
edinZ
19 maj 2016 · 409 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/190/189814/189814-a3ee2be2cd400f7e2301d07cc1f52bfe.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/190/189814/189814-a0d5b875b754bdd2549f0f501459c018.jpg

Hallå! nu så, nu var vi ytterligare ett steg i rätt riktning smile som jag skrev tidigare lämnade jag sakerna till en kille i Mariestad som lackerade dem åt mig smile fick ett bra pris och kunde hämta dem i tisdags smile som tur var kunde han även blanda till mig lite färg också så jag kan lackera mina trösklar på bilen så vi får det gjort. Haha jag tyckte att det lät som jag fick lite för lite färg men enligt han skulle det gå på cirka 3dl färg plus härdare för att det skulle räcka men vi får la se smile kommer att bli spännande och se att lackera själv och om färgen räcker wink så nu ska jag göra klart det lilla jag hade kvar för att trösklarna ska bli klara smile

Tyvärr så gjorde jag fel när jag skulle applicera tröskelmassan så blev det jättebra i början men när jag kom till mitten av tröskeln cirka, så fick jag helt plötsligt en jättestor rinning i den sad försökte att torka bort det för att applicera på nytt men det blev fan inte bra, Farsan försökte även att liksom "fylla" på men det gick inte då skarven blev dålig när jag sprayade så måste slipa bort massan för att lägga dit en ny tyvärr sad men jag tror att jag hade tur ändå och fick en ganska hård massa så om jag har tur är den lätt att slipa bort smile bara att hålla tummarna då smile till nästa gång :)MVH Andréas.

Senast redigerat av edinZ (19 maj 2016)

BMW E36 320 touring "bimmern" (1996)
BMW 328I COUP "sommarbilen" (1995)
edinZ
22 maj 2016 · 409 Inlägg

Tja! tyvärr bara text denna gången. Har tyvärr inte hänt så överdrivet mycket sen jag uppdaterade sist. Har inte haft nån energi att hålla på det senaste nu då min sovrutin efter att jobba nätter inte varit så bra men det har blivit lite bättre så imorgon ska jag försöka att kämpa med bilen så att den ska vara helt lackerings bar till iallafall onsdag är tanken men man vet inte, mycket som kan komma emellan smile MVH Andréas

BMW E36 320 touring "bimmern" (1996)
BMW 328I COUP "sommarbilen" (1995)
edinZ
23 maj 2016 · 409 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/190/189814/189814-24c9eec4e370cc91e0ddcf71a9fa3359.jpg

Hallå! dags för en liten uppdatering. Jag lyckades idag bli helt klar på högersidan inför lackering smile jag la på det sista med tröskelmassa som var överlackeringsbar smile. Har även nästan gjort klart hela vänstersidan efter att jag var tvungen att göra om då det blev ett missöde med biltemas tröskelmassa men tiden räckte inte riktigt till då jag skulle börjat 1-2 timmar tidigare egentligen och att vi fick besök hemma av min syster och barn. Jag kan säga så här att köp inte biltemas tröskelmassa. Den blir tok för blank för att vara tröskelmassa och den är väldigt tunn så det rinner väldigt lätt. Den jag har på bilden är den man köper på mekonomen och den är riktigt bra. Sjukt lätt att applicera och blir bra lager smile är väldigt bra att lägga flera lager med. Så nu innebär den det att jag ska göra min första av två arbetsnätter och sedan ledig två nätter med start onsdag. Jag ska försöka och göra klart det sista på vänstersidan imorgon, är väldigt lite kvar egentligen. Tänkte att jag skulle göra det direkt på morgonen imorgon då det finns risk att jag inte går upp i tid efter att jag somnat så känns bättre om jag går ut direkt imorgon smile till nästa gång. MVH Andréas.

BMW E36 320 touring "bimmern" (1996)
BMW 328I COUP "sommarbilen" (1995)
edinZ
24 maj 2016 · 409 Inlägg

http://www.raidopower.se/product/coilov … t-coilover

Som jag skrev i ett tidigare inlägg vill jag ju självklart sätta dit coils på bilen och jag funderar på dessa. Någon som vet kvalite och sånt? känns som om det kan vara lite "overkill" men känns bättre om man sätter dit ordentliga grejer liksom. smile MVH Andréas.

BMW 328I COUP "sommarbilen" (1995)
BMW E36 320 touring "bimmern" (1996)
e_eklund
24 maj 2016 · 41 Inlägg

Vad du än köper så undvik de allra billigaste. Är helnöjd med mina XYZ smile

BMW E46 330 (2000)
BMW Z3 (1998)
edinZ
24 maj 2016 · 409 Inlägg

e_eklund skrev:
Vad du än köper så undvik de allra billigaste. Är helnöjd med mina XYZ smile

jaa för fan jag vill inte köpa TA till exempel smile vad ligger dina i för pris? jag har inget problem att köpa riktiga coils men kände att 9.5k var lite överdrivet kanske smile

BMW 328I COUP "sommarbilen" (1995)
BMW E36 320 touring "bimmern" (1996)
e_eklund
24 maj 2016 · 41 Inlägg

edinZ skrev:

e_eklund skrev:
Vad du än köper så undvik de allra billigaste. Är helnöjd med mina XYZ smile

jaa för fan jag vill inte köpa TA till exempel smile vad ligger dina i för pris? jag har inget problem att köpa riktiga coils men kände att 9.5k var lite överdrivet kanske smile

De satt på bilen när jag köpte den, så det vågar jag inte svara på! smile

BMW E46 330 (2000)
BMW Z3 (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang