Volvo 245 turbo 1990 som ska få sig kärlek med tiden
som allt lyder så köpte jag bilen för ett tag sen och råka klanta till mig så jag radera föra projekt tråden men nu starta jag en ny :) bilen ska få sig lite kärlek med tiden
Amazon-Peter skrev: hardyskivan passar med inte kardan.
Tack men lådan sitter på plats å jag kör med bilen varje dag funkar klockrent allt handlar om hur man växlar men ibland får man tänka på ekonomin också bråkar med advokater å skit å de är ingen billig resa
men M47an den funkar fint som sagt men ska upp graderas senare just nu ska allt inom plåt börja fixas letar delar en tänkte göra ordning karossen helt så jag där efter kan lackera om bilen å där av samtidigt riva motorn för mer roligheter
Hackev8 skrev: är det någon som vet om jag kan ta främre kardan med hardiskiva från en 740/940 som passar m47 till 240tin?
Jo de är sant. men har både sladdat å kört fort med lådan även karate växlat har vanlig motor olja i lådan funkar fint. mjuka växlar inge hårt man får slita i en så länge men ska börja med allt annat blir nog att byta topp eller renovera de man har även svetsa upp karossen en hel del sen busningar å skit som måste bytas ut
Amazon-Peter skrev: jo det är ju så allt kostar pengar.men visst funkar det med M47 ett tag om man kör med bilen normalt.fast om man ska sladda runt lite med bilen så rasar lådan ganska snart.jag har själv rasat ett gäng lådor.
Hackev8 skrev:
Amazon-Peter skrev: hardyskivan passar med inte kardan.
Tack men lådan sitter på plats å jag kör med bilen varje dag funkar klockrent allt handlar om hur man växlar men ibland får man tänka på ekonomin också bråkar med advokater å skit å de är ingen billig resa
men M47an den funkar fint som sagt men ska upp graderas senare just nu ska allt inom plåt börja fixas letar delar en tänkte göra ordning karossen helt så jag där efter kan lackera om bilen å där av samtidigt riva motorn för mer roligheter
kör mest lugnt med den just nu bara för busningarna behöver bytas i bakvagnen så den e lite dryg att hålla upp med 17 tummarna men får bli bättre låda sen när allt är klart
Amazon-Peter skrev:
Amazon-Peter skrev: jo det är ju så allt kostar pengar.men visst funkar det med M47 ett tag om man kör med bilen normalt.fast om man ska sladda runt lite med bilen så rasar lådan ganska snart.jag har själv rasat ett gäng lådor.
volvoqq skrev: Fan det har jag missat att du startat en projekttråd på den
hehe ja men har vart ett uppe håll nu ett tag för ekonomin har vart i botten så den har bara rullat men nu kastar jag på en m46a igen med od låda sen börjar man jobba på måndag på en bilverksta så då kommer nog allt sättas igång igen..
men första blir att ta tag i rosten sen fixa nya busningar runt om mina är tvär slut så har både skickat lådor momentstag å kardan åt skogen hehe
så nå bra materiall till busningar som håller längre eller nå bättre stag e man ute efter
volvoqq skrev: Fan det har jag missat att du startat en projekttråd på den
hehe ja men har vart ett uppe håll nu ett tag för ekonomin har vart i botten så den har bara rullat men nu kastar jag på en m46a igen med od låda sen börjar man jobba på måndag på en bilverksta så då kommer nog allt sättas igång igen..
men första blir att ta tag i rosten sen fixa nya busningar runt om mina är tvär slut så har både skickat lådor momentstag å kardan åt skogen hehe
så nå bra materiall till busningar som håller längre eller nå bättre stag e man ute efter
Jag har nästan alla bustningarna till bak för 240 är gammla men nya ifrån biltema har även snowcaps nya i katong för dubbla luftintag ;D
volvoqq skrev: Fan det har jag missat att du startat en projekttråd på den
hehe ja men har vart ett uppe håll nu ett tag för ekonomin har vart i botten så den har bara rullat men nu kastar jag på en m46a igen med od låda sen börjar man jobba på måndag på en bilverksta så då kommer nog allt sättas igång igen..
men första blir att ta tag i rosten sen fixa nya busningar runt om mina är tvär slut så har både skickat lådor momentstag å kardan åt skogen hehe
så nå bra materiall till busningar som håller längre eller nå bättre stag e man ute efter
Jag har nästan alla bustningarna till bak för 240 är gammla men nya ifrån biltema har även snowcaps nya i katong för dubbla luftintag ;D
dom kommer aldrig hålla då original busningarna inte ens håller å kostar 1500kr på volvo snowcaps har jag sitter på bilen redan
hehe ja men har vart ett uppe håll nu ett tag för ekonomin har vart i botten så den har bara rullat men nu kastar jag på en m46a igen med od låda sen börjar man jobba på måndag på en bilverksta så då kommer nog allt sättas igång igen..
men första blir att ta tag i rosten sen fixa nya busningar runt om mina är tvär slut så har både skickat lådor momentstag å kardan åt skogen hehe
så nå bra materiall till busningar som håller längre eller nå bättre stag e man ute efter
Jag har nästan alla bustningarna till bak för 240 är gammla men nya ifrån biltema har även snowcaps nya i katong för dubbla luftintag ;D
dom kommer aldrig hålla då original busningarna inte ens håller å kostar 1500kr på volvo snowcaps har jag sitter på bilen redan
volvoqq skrev: Jag har nästan alla bustningarna till bak för 240 är gammla men nya ifrån biltema har även snowcaps nya i katong för dubbla luftintag ;D
dom kommer aldrig hålla då original busningarna inte ens håller å kostar 1500kr på volvo snowcaps har jag sitter på bilen redan
Har du bytt redan bustningarna innan?
ja två gånger i momentstagen 6 stycken två på varje pinne
ja två gånger i momentstagen 6 stycken två på varje pinne
Polyretan sen alltså
de jag funderar på också men vill ha de lite mer stabilare ändå iaf när man trycker på gasen men nu sitter man å funderar på koppling till m46 svänghjulet har kastat på m46 igen å ska beställa helt andra motor fästen till den så man får de så stabilt de bara kan blir åkte på m46 låda igen på bilen med korta växellägen
ska som sagt byta allt u busningar motor kudde fästen till motor å låda även rost sen generator packningar runt motor å all äcklig rost som man blir så ledsen på men allt fodras en bra plats att vara på å en bil till att åka i så länge tills denna är klar å kan rulla igen då lack de blir något sen också men först golv maskin fram å bakvagn sen blir de dörrar baklucka front där av skärmar bak sen slippa ner hela bilen lackera å sen göra om inredningen pån de är iaf planen men allt ska räcka med tiden å ekonomin också.. ska spara ihop till en jänk till nästa år
Liten uppdatering utan bilder.. igår drog jag lite el på 245an så man kan ha ODen i kopplad gick ner skapligt i varv riktigt skönt sen kasta jag ihop ett till motorfäste tänkte ta bild på de idag men bara för att stabilisera upp motorn lite mer med original kuddarna som ofta går sönder hela tiden
men idag blir de av till jobbet igen å börja ta tag i rosten äntligen passar på när de är semester stängt så ska försöka få rätt många bilder denna gång med mig så ni får se vad som börjar hända med rostis