Var kan jag parkera med släp en natt i Stockholm? Får man parkera på bussparkering?

d-b
29 februari 2016 · 541 Inlägg

Jag behöver ställa ifrån mig bil och släp över natten om några veckor, ihopkopplade. Att hitta en tillräckligt lång p-plats vid vanlig gatuparkering känns osannolikt. Någon som vet om det finns parkering för långa fordon någonstans? Jag bor i city så det spelar inte så stor roll åt vilket väderstreck det ligger.

Alternativt, är det någon som vet om det är tillåtet att ställa sig på bussparkering? Finns ju en sådan på Barnhusbron (och kanske på andra ställen också, berätta gärna).

Powe_R
29 februari 2016 · 414 Inlägg

d-b skrev:
Jag behöver ställa ifrån mig bil och släp över natten om några veckor, ihopkopplade. Att hitta en tillräckligt lång p-plats vid vanlig gatuparkering känns osannolikt. Någon som vet om det finns parkering för långa fordon någonstans? Jag bor i city så det spelar inte så stor roll åt vilket väderstreck det ligger.

Alternativt, är det någon som vet om det är tillåtet att ställa sig på bussparkering? Finns ju en sådan på Barnhusbron (och kanske på andra ställen också, berätta gärna).

Valfri villaförort någon mil utanför city?
gatuparkering finns ofta och där får man oftast stå, i värsta fall får man gambla på böter, händer sällan i villaområden.

BMW 545i Touring "Visar var skåpet ska stå" (2005)
B-Body GM B-Body Nörd
29 februari 2016 · 370 Inlägg

På kungsbron & malmskillnadsgatan finns det också bussparkering, borde finnas någon ledig platts där nattetid.

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08
matteeee Ingen himmel är så blå som min
1 mars 2016 · 2 972 Inlägg

Valfritt köpcenter med stora parkeringar utanför?

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
caromania Forummoderator
1 mars 2016 · 9 296 Inlägg

Bussparkering är jag tämligen säker på är olagligt och kommer ge böter. Parkeringarna på köpcentrumen har oftast en tid då det är tillåtet att parkera och det är inte natt. Bäst förslag är nog att antingen koppla isär draget och bilen (5 minuter med tummen på fel ställe) eller att parkera som föreslaget i en villaförort på gatan. Enskede ligger nog bra till.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Lasse62
1 mars 2016 · 292 Inlägg

Det är så pass ont om bussparkeringar så det är en väldigt dålig idé, förutom att det givetvis inte är tillåtet.

Jag har ett förslag, parkeringen vid Scandic, Kungens Kurva, och har du riktigt värdefull last går du in till receptionen och ger dem en slant till kaffekassan mot att få stå på den inhägnade delen.

d-b
3 mars 2016 · 541 Inlägg

Hmm, tack så mycket. Siktar nog på något villaområde i typ Bromma eller så. Hur är det, får man parkera i "halvt i diket" (dvs så att trafiken kommer förbi) på villagator? I närförorter sitter det ju oftast skyltar men kommer man lite längre ut, typ Huddinge, Nacka, Vaxholm etc är det sällan skyltat. Kanske zonparkering?

Brådhis * Voff voff *
4 mars 2016 · 10 279 Inlägg

Bil och släp som 24 meter eller bil och släp som personbil med släp...?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
d-b
17 mars 2016 · 541 Inlägg

Brådhis skrev:
Bil och släp som 24 meter eller bil och släp som personbil med släp...?

//Brådhis

Personbil.

Brådhis * Voff voff *
17 mars 2016 · 10 279 Inlägg

d-b skrev:

Brådhis skrev:
Bil och släp som 24 meter eller bil och släp som personbil med släp...?

//Brådhis

Personbil.

Är väl inga problem att koppla isär då? Bara att ställa sig som två separata fordon. Fordon som man ej kan lägga p-biljett på ett vettigt sätt på (släpvagn, motorcykel osv) brukar ej bötfällas om dom står vettigt parkerade.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang