ELM327 OBDll Får inte kontakt med ECU

karrholm
17 mars 2016 · 32 Inlägg

Har skaffat mig en ELM327 Felkodsläsare som inte får kontakt med ECU:n. Jag använder mig av appen torque Pro. Dioderna på den lyser när jag kopplar in den, den kopplar ihop sig med telefonen via bluetooth men det går ej att läsa felkoder eller kolla realtime värden. Står bara "OBDll can not connect with ECU". Någon som har samma problem eller vet hur man löser det? Det gäller en Skoda Octavia -06 2.0L FSI

Tobzter
17 mars 2016 · 3 144 Inlägg

Vet att vissa haft problem med dessa adaptrar som inte funkar och har fått byta dom pga detta fel som du beskriver

Senast redigerat av tobzter (17 mars 2016)

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Cupra_
17 mars 2016 ·

Jag hade just det felet. Om du går in i bilens profil i appen så kan du ju ändra massa saker. Där var det något med vilket protokoll som skulle användas vid anslutning som var fel. Jag hade kryssat i en ruta där som gjorde att det inte fungerade. Minns tyvärr inte exakt vilken ruta det var..

Senast redigerat av Deception (17 mars 2016)

karrholm
28 april 2016 · 32 Inlägg

Deception skrev:
Jag hade just det felet. Om du går in i bilens profil i appen så kan du ju ändra massa saker. Där var det något med vilket protokoll som skulle användas vid anslutning som var fel. Jag hade kryssat i en ruta där som gjorde att det inte fungerade. Minns tyvärr inte exakt vilken ruta det var..

Lite sent svar men jag får tacka och bocka för ditt svar löste nämligen problemet. Hatten av och kjolen upp!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang