Hur mycket kan man sänka med INPA

bjornxxx
27 mars 2016 · 3 Inlägg

Hej
Har en e39 520 touring 01 som jag har sänkt med INPA. Problemet är att jag får den inte så låg som jag vill. Skulle behövt 15-20 mm till men det verkar vara stopp. Det fungerar att höja och sänka tillbaka till samma nivå igen. Den verkar lite kinkig på små justeringar, så jag har sänkt upp den rejält och ner lite till när jag vill finjustera.

Har 245-35-19, och har skärmkanten 615 mm från marken. Ska det inte gå lägre?

Måste jag ta av och justera de små stagen bakom hjulet som man kan sänka med?

Blomman76
28 mars 2016 ·

Hej jag har visserligen en F11 nu men jag har bytt stagen till justerbara och kunde sänka riktigt mycket på det viset.
Var säkert 4-5cm när jag provade.

Mvh Thomas

bjornxxx
28 mars 2016 · 3 Inlägg

Blomman76 skrev:
Hej jag har visserligen en F11 nu men jag har bytt stagen till justerbara och kunde sänka riktigt mycket på det viset.
Var säkert 4-5cm när jag provade.

Mvh Thomas

Var köpte du dessa?

Blomman76
28 mars 2016 ·

Köpte dom som ett kit med fram fjädrar från H&R. men man kan nog göra dom själv om man är händig. kanske finns att köpa också. ser ut som på bilden

http://www.gmpperformance.com/CFJFiles/GMP/Vehicle-Images/3734-15155.jpg

Senast redigerat av Blomman76 (28 mars 2016)

Janneutanb
28 mars 2016 · 7 271 Inlägg

Går att sänka ända tills bälgarna blir tomma.

bjornxxx
28 mars 2016 · 3 Inlägg

Brains skrev:
Går att sänka ända tills bälgarna blir tomma.

Då borde det gå lägre alltså. Någon som vet varför det inte går? Upp och ner inga problem men som sagt går inte alls så lågt som jag vill.

Brezcf
15 maj 2016 · 5 Inlägg

Hej!  ursäkta att jag lånar din tråd för eget bruk men har sökt och sökt i snart 2 timmar och hittar inte vad jag letar efter, blir snart tokig! 

Jag har bara en fråga och den lyder--->  Om man sänker en E39 touring som har luft genom att antingen koppla in dator o sänka eller byta staget som många gör, blir den även hårdare i fjädringen då??

Janneutanb
15 maj 2016 · 7 271 Inlägg

Brezcf skrev:
Hej!  ursäkta att jag lånar din tråd för eget bruk men har sökt och sökt i snart 2 timmar och hittar inte vad jag letar efter, blir snart tokig! 

Jag har bara en fråga och den lyder--->  Om man sänker en E39 touring som har luft genom att antingen koppla in dator o sänka eller byta staget som många gör, blir den även hårdare i fjädringen då??

Inte hårdare men du har mindre fjädringsväg.

Brezcf
25 maj 2016 · 5 Inlägg

Brains skrev:

Brezcf skrev:
Hej!  ursäkta att jag lånar din tråd för eget bruk men har sökt och sökt i snart 2 timmar och hittar inte vad jag letar efter, blir snart tokig! 

Jag har bara en fråga och den lyder--->  Om man sänker en E39 touring som har luft genom att antingen koppla in dator o sänka eller byta staget som många gör, blir den även hårdare i fjädringen då??

Inte hårdare men du har mindre fjädringsväg.

Okej! kan man sänka så här mycket utan att förstöra skärmarna totalt om man sänker med luft?? smile

http://s111.photobucket.com/user/mr3436 … 1.jpg.html

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang