Vart få tag på hylsa?

volyota
26 april 2016 · 241 Inlägg

låsbultar är till för ärliga mäniskor

FLindgren
26 april 2016 · 5 089 Inlägg

Rezonen skrev:
Mailade ett däck företag och dom skulle ha 350kr per bult!! För o ta bort skiten, någon i Stockholm som vet ett bra ställe som tar bort?

Är ju inte dom mest komplicerade låsmuttrarna direkt.

En vanlig bilverkstad tar väll i snitt 1000 kr i timman.  många mycket mer.
Det betyder att för 350 kr får du ca 20 minuters arbete av en mekaniker. Och på 20 minuter hinner de knappt köra in bilen och hissa upp den och undersöka problemet.

Men för 1400 kr för att få loss dina "inte dom mest komplicerade låsmuttrarna" så tror jag inte firman går speciellt mycket plus på dig heller.
Speciellt inte om de gör sönder hylsor och verktyg som de kanske gör sönder på vägen. Gassvets och ev. slipmaskiner.

Så jag hade nog lämnat in bilen för jag tyckte det var ett billigt pris. Eller göra det själv och se hur lätt det r att ta bort ett par "inte dom mest komplicerade låsmuttrarna" wink

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
viccoA
27 april 2016 · 3 109 Inlägg

Rezonen skrev:

jaka54 skrev:
Hej!
Som vi sagt tidigare så är det bara att använda en lite trängre vanlig hylsa som man slår fast på den befintliga hjulmuttern...om du har låsmutter med yttre fästen vill säga. Har du den modernare typen av låsmutter med inre spår så måste du nog svetsa fast en stång på muttern.

Jo jag vet, men känns inte värt o ta sönder en hylsa hmm Någon verkstad måste ju ha en hylsa liggandes, är ju rätt så simpel design.

Och jag har den som jag länkade i första inlägget, världens simplaste med utvändigt spår.

Ca 20 kr kostar en hylsa av bra kvailté, inte hela världen att slå sönder.

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handve … 000016672/

Rezonen
27 april 2016 · 50 Inlägg

viccoA skrev:

Rezonen skrev:

jaka54 skrev:
Hej!
Som vi sagt tidigare så är det bara att använda en lite trängre vanlig hylsa som man slår fast på den befintliga hjulmuttern...om du har låsmutter med yttre fästen vill säga. Har du den modernare typen av låsmutter med inre spår så måste du nog svetsa fast en stång på muttern.

Jo jag vet, men känns inte värt o ta sönder en hylsa hmm Någon verkstad måste ju ha en hylsa liggandes, är ju rätt så simpel design.

Och jag har den som jag länkade i första inlägget, världens simplaste med utvändigt spår.

Ca 20 kr kostar en hylsa av bra kvailté, inte hela världen att slå sönder.

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handve … 000016672/

Har redan fixat big_smile

Volvo V70 2,5T Business Edition "Trotjänaren" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang