Huvudenheter, alltså själva bilstereon.

posen
7 april 2016 · 22 Inlägg

Jag är på jakt efter en ny huvudenhet då min ca 8 år gamla enhet sjunger på sista versen, då såg jag att det inte fanns någon tråd här angående detta. Skulle vara tacksam om folk som orkat lägga ner sig i detta kom med tips och information. jag sitter och letar men hittar ingen som är lika bra och kompetent som min gamla enhet.
En JVC Kd-avx 33

Jag letar efter en enhet som minst har 3 lågnivåutgångar på 5 volt. enkeldin eller dubbeldin spelar ingen roll.

ehedman
7 april 2016 · 1 966 Inlägg

Denna bör matcha dina behov.
Sony MEX-XB100BT

Senast redigerat av ehedman (7 april 2016)

posen
7 april 2016 · 22 Inlägg

ehedman skrev:
Denna bör matcha dina behov.
Sony MEX-XB100BT

hmm ja, den hade ju effekten ut. dock är de ju en cd reciever. hade varit najs att kunna spela dvd musikskivor med 5.1 ljud.

Fjong
7 april 2016 · 1 494 Inlägg

Alpine CDE 178BT smile

Bassiehof
7 april 2016 · 1 777 Inlägg

Du får tänka på att DVD börjar bli ett gammalt format och att de flesta har fallit offer för komprimeringstekniken för att det är smidigt. http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/ … VH-X7800BT

posen
7 april 2016 · 22 Inlägg

Fjong skrev:
Alpine CDE 178BT smile

bara 4v ut på den

posen
7 april 2016 · 22 Inlägg

Bassiehof skrev:
Du får tänka på att DVD börjar bli ett gammalt format och att de flesta har fallit offer för komprimeringstekniken för att det är smidigt. http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/ … VH-X7800BT

också bara 4v ut =/ mjo men vill man ha riktigt skönt ljud så finns det inte mycke som slår 5.1 formatet från en dvd. skulle väl va 7.1 från en blueray kanske smile

Bassiehof
7 april 2016 · 1 777 Inlägg

posen skrev:

Bassiehof skrev:
Du får tänka på att DVD börjar bli ett gammalt format och att de flesta har fallit offer för komprimeringstekniken för att det är smidigt. http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/ … VH-X7800BT

också bara 4v ut =/ mjo men vill man ha riktigt skönt ljud så finns det inte mycke som slår 5.1 formatet från en dvd. skulle väl va 7.1 från en blueray kanske smile

Det finns nog få tillverkare som erbjuder 5 volt ut från en förförstärkare och de är förmodligen rätt dyra. Frågan är vad du har för system som kräver 5.1 och hur gammal är bilen? Du kan jämföra enheter på Pioneer sidan jag länkade till.

Senast redigerat av Bassiehof (7 april 2016)

Fjong
7 april 2016 · 1 494 Inlägg

posen skrev:

Fjong skrev:
Alpine CDE 178BT smile

bara 4v ut på den

Varför behöver du mer?

Bassiehof
7 april 2016 · 1 777 Inlägg

Fjong skrev:

posen skrev:

Fjong skrev:
Alpine CDE 178BT smile

bara 4v ut på den

Varför behöver du mer?

Det undrade jag också. Det beror väl på hur mycket slutsteget behöver för att kunna ge full effekt.

Fjong
7 april 2016 · 1 494 Inlägg

Bassiehof skrev:

Fjong skrev:

posen skrev:

bara 4v ut på den

Varför behöver du mer?

Det undrade jag också. Det beror väl på hur mycket slutsteget behöver för att kunna ge full effekt.

Visst är det bra med stark signal men 4v ska räcka, till musik plockar man ju inte max ändå mer än i väldigt korta stunder isf.

AreeZ Golf mk3 LOUD
8 april 2016 · 515 Inlägg

posen skrev:

Fjong skrev:
Alpine CDE 178BT smile

bara 4v ut på den

Alpine CDE-178bt piskar din gamla JVC rent ljudmässigt alla dagar i veckan.
Vad ska du med den extra volten på lågnivån till egentligen ? big_smile

Skulle nog säga att inom enkeldin är 178bt nummer 1

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173
Volkswagen Golf VR6 "Pendlarbilen" (1992)
posen
10 april 2016 · 22 Inlägg

Fjong skrev:

posen skrev:

Fjong skrev:
Alpine CDE 178BT smile

bara 4v ut på den

Varför behöver du mer?

ju mer desto bättre smile

posen
10 april 2016 · 22 Inlägg

Bassiehof skrev:

posen skrev:

Bassiehof skrev:
Du får tänka på att DVD börjar bli ett gammalt format och att de flesta har fallit offer för komprimeringstekniken för att det är smidigt. http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/ … VH-X7800BT

också bara 4v ut =/ mjo men vill man ha riktigt skönt ljud så finns det inte mycke som slår 5.1 formatet från en dvd. skulle väl va 7.1 från en blueray kanske smile

Det finns nog få tillverkare som erbjuder 5 volt ut från en förförstärkare och de är förmodligen rätt dyra. Frågan är vad du har för system som kräver 5.1 och hur gammal är bilen? Du kan jämföra enheter på Pioneer sidan jag länkade till.

va bilen är för ålder spelar väl ingen roll. ja kör 8st kicker ks693 (2 i varje dörr) på ett kicker sx 900.4 och 2 l7or på ett kicker kx 2500.1 samt ett kicker 200.2 till 4" centrar. kan ju säga att lyssna på ljud i 5.1 är en extrem skillnad mot att lyssna på vanlig stereo.

Senast redigerat av posen (10 april 2016)

posen
10 april 2016 · 22 Inlägg

AreeZ skrev:

posen skrev:

Fjong skrev:
Alpine CDE 178BT smile

bara 4v ut på den

Alpine CDE-178bt piskar din gamla JVC rent ljudmässigt alla dagar i veckan.
Vad ska du med den extra volten på lågnivån till egentligen ? big_smile

Skulle nog säga att inom enkeldin är 178bt nummer 1

ska kolla den här, vill ju dock ha dvdspelare också.

Bassiehof
10 april 2016 · 1 777 Inlägg

posen skrev:

Bassiehof skrev:

posen skrev:

också bara 4v ut =/ mjo men vill man ha riktigt skönt ljud så finns det inte mycke som slår 5.1 formatet från en dvd. skulle väl va 7.1 från en blueray kanske smile

Det finns nog få tillverkare som erbjuder 5 volt ut från en förförstärkare och de är förmodligen rätt dyra. Frågan är vad du har för system som kräver 5.1 och hur gammal är bilen? Du kan jämföra enheter på Pioneer sidan jag länkade till.

va bilen är för ålder spelar väl ingen roll. ja kör 8st kicker ks693 (2 i varje dörr) på ett kicker sx 900.4 och 2 l7or på ett kicker kx 2500.1 samt ett kicker 200.2 till 4" centrar. kan ju säga att lyssna på ljud i 5.1 är en extrem skillnad mot att lyssna på vanlig stereo.

Använder du tidskomp?

Fjong
11 april 2016 · 1 494 Inlägg

posen skrev:

Fjong skrev:

posen skrev:

bara 4v ut på den

Varför behöver du mer?

ju mer desto bättre smile

Alpinen lämnar säkert runt 5v men specad lägre, även distfri på max volym. Sen ser man ju inte på signalstyrkan hur den låter. Vet inte riktigt varför du vill ha 5.1 men duger inte 178an kan du ju köpa en Alpine H800, den har allt du behöver det lovar jag tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang