Bedrageri/Heleri?!, Audi Rs4, Lilla. Jeg Er Norsk, Hva Fan Ska Jag Göra?

Gkw89
17 augusti 2016 · 44 Inlägg

Fy faen!! TUSEN TAKK! nå er det håp!

Den fargen tar man ikke feil av, og ihvertfall ikke når det er samme chassisnr!
TUSEN TUSEN TAKK!
Ser også at folk vil ringe meg.. mitt nr er fortsatt +47 40221391
Nå skal jeg kontakte polisen imorgen! Jeg er kjempeglad nå!

Gkw89
17 augusti 2016 · 44 Inlägg

Jakim84 skrev:
Denna bil hade först reg nr XMP924, avregistrerades från Sverige och importerades igen, därav samma chassi nr samt samma bil med reg nr YBL234 denna gång. Omöjligt att transportstyrelsen skulle missa detta då de kollar bilarna noggrant i hela Europa när man betalar för ursprungskontroll.
Att det står svart eller annan färg var foliering som jag själv tog bort.

Mvh Ägaren av bilen

Jeg har fortsatt nøkkel nr2 wink
Bilen hadde milstand på 25100 i mars16
Det er samme chassisnr, jeg kan det i hodet nå

Du burde ringe meg på 0047 40221391 ASAP!

JohnMayLives Avstängd
17 augusti 2016 · 642 Inlägg

Det är ju inte alls säkert att det är din bil...Det kan ju vara en likadan, dvs en bil som stulits någonstans i Europa, sedan har den tagit en tur till något land österut, fått ny identitet (din bils?), varefter den importerats till Sverige, igen. Så nya ägaren kan mycket väl vara lika mycket "offer" som du. En sak är säker, detta bör redas ut, av polisen eller annan myndighet med rätt kompetens

The rumor of my demise is greatly exaggerated...
Gkw89
17 augusti 2016 · 44 Inlägg

JohnMayLives skrev:
Det är ju inte alls säkert att det är din bil...Det kan ju vara en likadan, dvs en bil som stulits någonstans i Europa, sedan har den tagit en tur till något land österut, fått ny identitet (din bils?), varefter den importerats till Sverige, igen. Så nya ägaren kan mycket väl vara lika mycket "offer" som du. En sak är säker, detta bör redas ut, av polisen eller annan myndighet med rätt kompetens

Det er sant! Men ch.nr stemmer, fargen stemmer, om den er sølv under gulvtepper/under bilen, er det garantert samme bil, og ihvertfall om min nøkkel passer.
Jeg håper han som har denne bilen nå vil hjelpe meg med å få orden på dette, i samarbeid med polisen! smile det var ikke han som tok bilen fra meg, så det er ikke sikkert han vet om alt dette her engang, derav vil jeg veldig gjerne snakke med han

Jeg vet om flere kjennetegn på den bilen om det er rett bil

JohnMayLives Avstängd
17 augusti 2016 · 642 Inlägg

Du bör hålla kännetecken för dig själv,och inte skriva ut dem så "alla kan se"...

Senast redigerat av JohnMayLives (17 augusti 2016)

The rumor of my demise is greatly exaggerated...
St3v3
17 augusti 2016 · 357 Inlägg

Men polisen måste ju ha sökt på ditt chassinummer förut? Då hade ju bilen hittats direkt

Gkw89
17 augusti 2016 · 44 Inlägg

Sant nok! smile

JohnMayLives Avstängd
17 augusti 2016 · 642 Inlägg

Oavsett om de bytt alla nyckelcylindrar eller inte så kan Audi garanterat se (verifiera) att den nyckel du har är en av bilens original(?) nycklar.

Steve: Bilen är kanske inte stulen på sådant sätt att den står som stulen hos polisen, det är kanske mer en fråga om "tvist i en affär".

Senast redigerat av JohnMayLives (17 augusti 2016)

The rumor of my demise is greatly exaggerated...
Gkw89
17 augusti 2016 · 44 Inlägg

Jeg har anmeldt det, og fortalt alt til både transportstryrelsen og polisen, men TS kan ikke gjøre noe uten polisen, og polisen har inte tid til å hjelpe meg, fikk jeg beskjed om..


Etter at jeg la ut innlegg her, har 4personen kontaktet meg og fortalt at de har blitt lurt av samme personer.

JohnMayLives Avstängd
17 augusti 2016 · 642 Inlägg

Nu när man har ett regnr så vet man även vem som äger bilen. Det är väl en rätt smal sak för polisen att söka upp nuvarande ägare o be att få titta närmare på bilen? Kan komma att bli en seg historia detta, med risk för att vi har två personer (trådskaparen + nuvarande ägare) som blivit "blåsta"...Spännande.

The rumor of my demise is greatly exaggerated...
Gkw89
17 augusti 2016 · 44 Inlägg

Jeg skal holde dere oppdatert

JohnMayLives Avstängd
17 augusti 2016 · 642 Inlägg

Vore intressant o veta hur nuvarande ägare köpte bilen...Köptes den från utlandet, dvs importerades av nuvarande ägare? Isf från vilket land? Eller köptes den "färdig & klar för trafik i Sverige"?

Så "Jakim84" får gärna svara, fast han känner kanske att det är bättre att inget säga? Vill tillägga att ingen misstror Jakim84, men det är nåt som inte stämmer. Min teori är att vi har två personer som är blåsta, den ena är blåst på betalningen för bilen o den andra har köpt en bil av någon som inte är den rättmätiga(?) ägaren...

Senast redigerat av JohnMayLives (17 augusti 2016)

The rumor of my demise is greatly exaggerated...
JohnMayLives Avstängd
17 augusti 2016 · 642 Inlägg

Chassienr finns på flera ställen, Audi har koll på alla. Det slutar kanske med att steg 1 är att säkerställa bilens identitet... Dessutom surt för Jakim som köpt en bevisligen skruvad bil sad, om det nu bilens identitet är korrekt. Vilken soppa

Senast redigerat av JohnMayLives (17 augusti 2016)

The rumor of my demise is greatly exaggerated...
JHJH
17 augusti 2016 · 8 Inlägg

GKW89

Måste tyvärr säga att du verkar vara ett riktigt stolpskott.
Bilen är stulen ? jag hänger inte med.

''Köparen'' har ju fått med sig bilen tillsammans med samtliga handlingar, kvitton på köpet och nyckel.
Du har dessutom skrivit på kvittot att bilen är fullbetald och skrivit under.

Du kan inte kalla detta för stöld. Det finns ingenting på bilen den är helt Clean då den har gått igenom ursprungskontroll, regbesiktning samt besiktning.
Bedrägeri är vad du har råkat ut för och det ska riktas mot personen som var och ''köpte'' din bil och inte bilen.

Killen som äger bilen idag har ju köpt den från en bilfirma.
Varför hänger man ut nuvarande ägare? Hade han legat bakom något brott så hade han inte hängt ut bilen här med regnummret.

För er som inte har förstått varför den har avregisterats och registerats igen så är det för att bilen ska få en ny ''identitet''.

Det ser ut och vara en riktigt fin RS4a, varför man smutskastar denna bil förstår jag inte riktigt.
Nu ger du bilen bara en sämre historik än vad den har.

Du och den personen som köpte bilen utav dig har lite att reda ut sinsemellan.
Som sagt, du har tydligt skrivit under att köparen har betalat bilen.

Senast redigerat av JHJH (17 augusti 2016)

Nordea
17 augusti 2016 · 27 Inlägg

Ja säljaren och köparen har ett problem mellan sig och bilen i fråga har inget med detta att göra förutom att man nu med säkerhet via chassinumret vet att den är backad rätt rejält,varit folierad (antagligen för att dölja den diskreta lacken som folk har tittat efter).
Men som sagt historiken på bilen är ju lite skamfilad nu tack vare detta. Frågan är ju hur dåligt man kollar miltal mm vid inregistrering igen. Eller hur dåligt bilhandlaren kollar upp en bil som dom tar i inbyte/säljer vidare.

Polisen kan nu handlägga detta ärende men att TS ska få tillbaka bilen kan han glömma då det framgår via kvitto att bilen till fullo är betald (detta är det starkaste kortet som köparen har på hand),på sin höjd kommer bilen kontrolleras via chassinumret men sedan är det en bedrägeri historia där bilen i sig inte är inblandad utan det står mellan TS och köparen av bilen.

Således kan nuvarande ägare och bilfirman pusta ut helt då dom inte är inblandade i denna något smutsiga affär.

Min bedömning av detta fallet är att TS får inse att han förlorat pengarna o bilen.
Den senaste köparen för känna sig blåst på en RS4 som gått långt mycket mer än vad visaren visar.
Köparen som köpte för Norge är den stora vinnaren då han fick pengar för en bil han inte betalt(vad vi vet iaf).

CC72
17 augusti 2016 · 1 661 Inlägg

Oooooo...ditt första inlägg som ny användare... undrar vem du egentligen är?

Nordea
17 augusti 2016 · 27 Inlägg

CC72 skrev:
Oooooo...ditt första inlägg som ny användare... undrar vem du egentligen är?

Syftar du på JHJH?
tänkte samma sak..big_smile

Jakim84
17 augusti 2016 · 4 Inlägg

Har nu läst vad som hänt från början och måste verkligen beklaga det som hänt Gkw89, att bli lurad på detta sett.
Jätte synd att detta hänt men jag har köpt bilen från bilfirma som ni säkert redan sett med kvitto och allt så jag kommer inte lämna ifrån mig bilen utan att få tillbaka pengar för den.
Nu förstår jag varför bilen var svart folierad och hade jag haft nån misstanke om detta hade hänt Gkw89 så skulle jag aldrig gett mig på denna bil.
Jag har också blivit lurad nu när jag läser allt detta med skruvad bil och att tidigare ägare innehar extra nyckel och blivit lurad på sin bil på detta sätt.

Mvh Joakim

Senast redigerat av Jakim84 (17 augusti 2016)

Gkw89
17 augusti 2016 · 44 Inlägg

Jakim84 skrev:
Har nu läst vad som hänt från början och måste verkligen beklaga det som hänt Gkw89, att bli lurad på detta sett.
Jätte synd att detta hänt men jag har köpt bilen från bilfirma som ni säkert redan sett med kvitto och allt så jag kommer inte lämna ifrån mig bilen utan att få tillbaka pengar för den.
Nu förstår jag varför bilen var svart folierad och hade jag haft nån misstanke om detta hade hänt Gkw89 så skulle jag aldrig gett mig på denna bil.
Jag har också blivit lurad nu när jag läser allt detta med skruvad bil och att tidigare ägare innehar extra nyckel och blivit lurad på sin bil på detta sätt.

Mvh Joakim

Du burde evt ta kontakt med tidligere eier/firma som du kjøpte bilen av, ang miltall, da du er bedrag av dem.. og evt anmelde dem til polisen også.
Men som sagt, så langt som jeg vet er ikke dette din feil, så vi er forsåvidt på samme side i denne saken.. i en stor sirkel med svindel/bedrageri...

JHJH
17 augusti 2016 · 8 Inlägg

Kom inte in i mitt gamla därav det nya kontot. Och nej jag är inte ägaren till bilen då det ser ut som att Jakim84 är det. Bilen må ha rullat mer men ser ut att vara en fin bil fortfarande. Jag personligen hade inte brytt mig om vilka siffror som mätaren visar.

GKW89, om du har en nyckel till något du inte längre äger så tycker jag att du bör kontakta Jakim84 snarast så att han får den utav dig.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang