Vart hitta bra elektronisk laddtrycksmätare?

Cupra_
9 april 2016 ·

Som rubriken..

Jag letar alltså efter en bra ELEKTRONISK laddtrycksmätare. Dvs jag vill ha en mätare där vacuumslangen dras till en dosa (sensorn) och från den dras bara en elkabel upp till själva mätaren. Detta då jag annars skulle behöva borra i bilen.


Jag har en från biltema idag men den visade sig vara opålitlig (otippat va).. Så, var hittar jag en bra elektronisk laddtrycksmätare? Jag har kollat på lite webshoppar men de skriver ju inte ut om de är mekaniska eller elektroniska.

Panzar_Audi
10 april 2016 · 820 Inlägg

http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/utfor … fiber.html

Första som dök upp när jag googlade, dock tyckte jag det verkade dyrt för en mätare.

Om man säger
Cupra_
10 april 2016 ·

Ja det glömde jag skriva.. J-SPEC känner jag till och deras mätare verkar okej, däremot har jag hört/läst mycket negativt om dem. Att varor inte dyker upp, tar flera månader att få hem m.m.

Mordivius
10 april 2016 · 19 Inlägg

Tänkte bara flika in att jag också läst en del negativt om J-spec, men köpte likväl en Depo Racing elektronisk laddtrycksmätare från dem för något år sedan, och den fick jag hem inom några dagar.

Cupra_
10 april 2016 ·

Okej, verkar den visa rätt och fungera som den ska?

Mordivius
10 april 2016 · 19 Inlägg

Ja, den visar rätt värden och fungerar felfritt, men innan köp var jag lite skeptisk till Depo då de fått ganska blandade omdömen. Resonerade som så att laddtryck inte är superkritiskt och då kan det vara värt att spara in några kronor.

nagasaki.020
11 april 2016 · 311 Inlägg

Köpte coilovers från jspec till min v70 jag hade innan. Inga problem i samband med leverans och helt ok kvalite för 2000kr.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang