Strul med elhissar och c-lås Passat '00

S14lad
14 april 2016 · 2 Inlägg

Tjenare!

Jag har nyligen inhandlat mig en Passat från år 2000. Den har fungerat felfritt ända fram tills nu... Jag tyckte att det var en bra idé att ge bilen sin första tvätt då solen äntligen tittade fram! Men det var efter det bilen började strula.

För det första så kan jag inte styra elhissarna runt om i bilen från kontrollpanelen vid förardörren men vid varje indivuell dörr så funkar elhissarna utmärkt!
(Förarens fönster går dock att reglera från denna kontrollpanel)

Andra problemet som uppstod vid tvätten är strul med centrallåset. Genom att använda fjärrlåset så går det att larma bilen och låsa/låsa upp bagageluckan, inget mer. Med nyckeln går det att låsa upp förardörren. (Enbart förardörren som blir upplåst) Knappen på förardörrens kontrollpanel låser och låser enbart upp förardörren. När man startar bilen så låser den upp alla dörrar automatiskt??

Så vad kan felet ligga i? Tacksam för snabba svar! Mvh.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
14 april 2016 · 4 917 Inlägg

OM det är konstaterat att allt strul började i samband med tvätten så hade jag lagt av batteriet en god stund och för att se om det hjälper, annars måste det, där vatten finns, som ju leder ström ,  torka upp..
Du kan ju ge oss andra en hint på vad du gjorde så vi andra inte går på samma nit när vi tvättar..

Senast redigerat av tommen1 (14 april 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
CC72
14 april 2016 · 1 661 Inlägg

Kolla kablarna som går mellan kaross och dörr på förarplatsen. Otroligt vanligt att dom nöts av eller glappar där och att det uppkom direkt efter tvätten kanske bara var en slump.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang