Varvmätare,Tempmätare och Bränsleförbrukningsmätaren är döda BMW E34 520i -88

okka
15 april 2016 · 17 Inlägg

Någon som vet om det är ett vanligt fel? Och hur man fixar det? Har kollat säkringar och alla kontakter sitter som dom ska.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
15 april 2016 · 4 917 Inlägg

Jag hade kollat instrumentpanelens baksida angående anslutningar lite närmare om allt annat är ok..
Men att göra det tar  väl en himla tid..
Kolla så du inte har en lös kabelanslutning under huven först, för det är ju betydligt lättare..
Känn med fingrarna så att det sitter ordentligt.

Senast redigerat av tommen1 (15 april 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
okka
15 april 2016 · 17 Inlägg

vart ska jag börja känna på kontakter då? hmm

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
15 april 2016 · 4 917 Inlägg

Att FLERA instrument lägger av samtidigt tyder på dålig anslutning eller kabelbrott..
Kolla var delar av kabelstammen är anslutna..
Och när du ändå är igång så kolla även batteripoler och anslutningar till generator och även startmotor, ÄVEN om det inte är relevant..
Det är ju ingen ung kärra direkt och tidens tand tuggar sakta men säkert..
Det är inte helt fel att motionera säkringar och reläer heller..
Motionera betyder att man tar ur dom och sätter i dom igen för att få bort beläggningar och oxid som säkert finns lite överallt  på kärran..
Men vill du inte smutsa ner dina "pimsingar", så lämna in bilen och låt dom ta rejält betalt för ett sktfel..

Senast redigerat av tommen1 (15 april 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang