Billjud bas å slutateg

Zpader
15 april 2016 · 31 Inlägg

Hej tänkt e köpa en 12" bas och 2 10" så hade tänkt om man ska köra 2 olika slutsteg då man kan ställa in 10orna i ena steget å 12an i andra steget går de eller är de bara onödig

Tar gärna lite tips på köp å tricks under 7k helst

Fjong
15 april 2016 · 1 494 Inlägg

Skulle rekommendera att du håller dig till likadana basar, alltså att inte blanda olika storlekar och modeller. smile

Bassiehof
15 april 2016 · 1 777 Inlägg

Jag kan försöka förklara vad jag tror Fjong menar. Samma basar har samma frekvensgång, men olika basar (märke, serie, modell) har olika frekvensgång och då kan det lätt bli så att du får en ojämn frekvensgång som kräver seriöst pillande på olika inställningar, gain, filter, eq, tidskomp om du har det, speciellt när de ska spela i samma frekvensområde. Det är mao inte lika farligt att ta en sub från ett märke till en midbas/kit från ett annat. Olika subbar är mao tidsödande och risken är stor att du inte får de att lira ihop.

Bassiehof
15 april 2016 · 1 777 Inlägg

Du kan ju köra så men då en som sub, och då rekommenderar jag 15" för det brukar inte vara så stor skillnad mellan 10 och 12", och 2 10" som feta midbasar. Sen är jag inte säker på hur midbas funkar i skuffen. Har aldrig testat. Har faktiskt aldrig tänkt tanken tidigare heller.

Zpader
17 april 2016 · 31 Inlägg

Okej hmm jaa då förstår jag kanske ska körs med gamla vanliga 2 12or då 😁 jag har suttit å kollat lite å funderade på dom här hertz hx 300D serien är de bra ljud på dessa? (Jag blev tipsad dom) eller har du nå tips jag är öppen för förslag

Vill ha fint ljud Men ganska högt om du förstår hur jag menar☺

Fjong
17 april 2016 · 1 494 Inlägg

Bäst om du provlyssnar först så att du vet vad du får. Sen hänger ju resultatet väldigt mycket på lådan, installation, slutsteg och stereo också smile Jag gillar hertz men inte hört dom basarna så kan inte säga så mkt om dom tyvärr.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang