BMW e46 aux kabel installation fungerar inte.

Kopparbenna
16 april 2016 · 12 Inlägg

Hej!
Jo för inte så länge sedan införskaffade jag en BMW e46. Och efter att ägt bilen en stund så vill jag kunna lyssna på musik från mobilen till radion. Men efter att ha skaffat en kabel och försökt att få den att fungera så kommer inte "aux" ikonen upp på radion..
Min radio är en: Alpine, Model CD53, Part Nummer 65. 12-6 915 711.
Jag länkar själva kabeln också:http://www.amazon.co.uk/Adapter-Universe®-5430-Adapter-Business-iPhone/dp/B008VB50FU/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1460785056&sr=8-2&keywords=E46+cable

Är det någon som skulle kunna förklara för mig om just den här modellen och ge mig råd på vad jag skulle kunna göra.
Häls

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
16 april 2016 · 14 047 Inlägg

Kopparbenna skrev:
Hej!
Jo för inte så länge sedan införskaffade jag en BMW e46. Och efter att ägt bilen en stund så vill jag kunna lyssna på musik från mobilen till radion. Men efter att ha skaffat en kabel och försökt att få den att fungera så kommer inte "aux" ikonen upp på radion..
Min radio är en: Alpine, Model CD53, Part Nummer 65. 12-6 915 711.
Jag länkar själva kabeln också: http://www.amazon.co.uk/Adapter-Univers … =E46+cable

Är det någon som skulle kunna förklara för mig om just den här modellen och ge mig råd på vad jag skulle kunna göra.
Häls

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Bike
16 april 2016 ·

vill inte framstå som elak eller något men har du kolla youtube ? där finns massor med klipp på hur man gör detta på sådan modell av stereo

Kopparbenna
16 april 2016 · 12 Inlägg

Bike skrev:
vill inte framstå som elak eller något men har du kolla youtube ? där finns massor med klipp på hur man gör detta på sådan modell av stereo

Jag har titta på Youtube och gjort på alla sätt och viss som dem har visat.
Tycker det är svårt med manualer på engelska osv så jag skulle vilja ha lite mer info för den som kan radio modellerna. Men jag läste mig till att vissa modeller stödjer inte aux. Men det finns ju ett uttag på baksidan och allt. och då borde det ju finnas ett stöd för aux endå.

Senast redigerat av Kopparbenna (16 april 2016)

Bike
16 april 2016 ·

Jag har själv vart inne på samma spår som dig då jag har samma radio
och som jag förstår det blir bara aux funktionen tillgänglig då kabel är inkopplad rätt

Även när jag googla runt hitta jag 2 typer av aux kablar för stereon

Kopparbenna
16 april 2016 · 12 Inlägg

Bike skrev:
Jag har själv vart inne på samma spår som dig då jag har samma radio
och som jag förstår det blir bara aux funktionen tillgänglig då kabel är inkopplad rätt

Även när jag googla runt hitta jag 2 typer av aux kablar för stereon

Jag förstår. Men jag har kopplat kablen på alla möjliga olika sätt som står och får endå inte att funka. Där av tror jag att min radio inte funkar för aux.

Bike
16 april 2016 ·

oki. tänkte först visa denna

https://www.youtube.com/watch?v=8VqsQxEzoG0


Hur aux funkar först efter inkoppling men kan ju vara som du säger och det är ju trist.

Du får köra fm sändare
jag gör det idag då jag inte har orka och pilla med stereon

fillevoss
17 april 2016 · 20 Inlägg

Din stereo behöver vara gjord efter september 2002 för att det ska funka att koppla in en aux kabel rätt på. Köp adapter som kopplar in på cd uttaget annars, ger mycket bättre ljud än fm mottagare.

Bike
17 april 2016 ·

fillevoss skrev:
Din stereo behöver vara gjord efter september 2002 för att det ska funka att koppla in en aux kabel rätt på. Köp adapter som kopplar in på cd uttaget annars, ger mycket bättre ljud än fm mottagare.

vill du utveckla detta mer med adaptern ?
kanske någon länk eller bild

fillevoss
19 april 2016 · 20 Inlägg

Bike skrev:

fillevoss skrev:
Din stereo behöver vara gjord efter september 2002 för att det ska funka att koppla in en aux kabel rätt på. Köp adapter som kopplar in på cd uttaget annars, ger mycket bättre ljud än fm mottagare.

vill du utveckla detta mer med adaptern ?
kanske någon länk eller bild

En sån här har jag:http://m.ebay.co.uk/itm/350407652950?_mwBanner=1
Fungerar bra men man förlorar möjlighet att spela cd skivor. Se till att du får med rätt anslutningskontakt varierar lite mellan olika e46or.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
19 april 2016 · 14 047 Inlägg

fillevoss skrev:

Bike skrev:

fillevoss skrev:
Din stereo behöver vara gjord efter september 2002 för att det ska funka att koppla in en aux kabel rätt på. Köp adapter som kopplar in på cd uttaget annars, ger mycket bättre ljud än fm mottagare.

vill du utveckla detta mer med adaptern ?
kanske någon länk eller bild

En sån här har jag: http://m.ebay.co.uk/itm/350407652950?_mwBanner=1
Fungerar bra men man förlorar möjlighet att spela cd skivor. Se till att du får med rätt anslutningskontakt varierar lite mellan olika e46or.

Så!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang