Skador efter krock...

Skoda86
22 april 2016 · 2 Inlägg

hej!

min bil blev påkörd på en parkering för några dagar sedan, och såklart så är det ingen som har gett sig till känna till detta. tyvärr så blev det ganska stora skador på bakdelen av bilen. Jag har helförsäkring på bilen, så nu står den på verkstaden. dom har nu gjort en beräkning på det skulle kosta för dom att laga bilen, 22.000:-. min fråga är nu jag som inte har varit med om detta innan. tror ni att FB kommer att lösa in bilen ?? försäkringsbolaget ska titta på bilen på tisdag. vad är i sådana fall bilen värd, har en skoda octavia-04, 1.6 l motor.

tacksam för svar och alla råd jag kan få inför vad som ska ske :)

simlar
22 april 2016 · 5 525 Inlägg

Känns som den kommer lösas in, en Octavia 1,6 -04 ligger runt 20-30k på blocket.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
valle22 Smidd i rostigt stål
24 april 2016 · 933 Inlägg

Du kan också begära kontantersättning för skadan. Kanske uppsöka en mindre verkstad sen och erbjuda dem pengarna för reparation om du vill behålla bilen.

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
Knugcab
24 april 2016 · 5 111 Inlägg

Jag tror inte heller att en tolv år gammal Skoda kommer repareras efter den skadan, och jag hade nog låtit dem lösa in den om den inte varit något extra speciellt på nåt vis, den börjar ju ha några år på nacken och det kommer säkert ålderskrämpor som ett brev på posten snart om det inte är en extremt välskött lågmilare.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Skoda86
24 april 2016 · 2 Inlägg

ja jag hoppas på att dom löser in den och att jag får en hyfsad slant för att kunna hitta en likvärdig bil. Tråkigt bara att man gjort massa dyra reparationer på den precis, kamrem och oljetråg.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang