Hjälp med att koppla el till dragkrok

blag
25 april 2016 · 7 Inlägg

Hej,

Jag har monterat dragkrok på min Dacia duster och ska nu ge mig på elkabelsatsen. Men jag är inte riktigt säker på hur jag ska gå tillväga. Hoppas kunna få lite hjälp av er här på forumet.

http://www.hova.com/elkabelsats

Det är denna jag har köpt och behöver hjälp med att montera.

Mack Forum- och sitemoderator
26 april 2016 · 26 136 Inlägg

Med tanke på hur "ny" bil du har så tror jag du får lämna in den. Lär väl ska giftas och så vidare med övriga elen.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
blag
26 april 2016 · 7 Inlägg

Den ska funka till Duster, och enligt beskrivning ska det vara en enkel installation där man inte behöver programmera om på verkstad.

Christian S
26 april 2016 · 4 816 Inlägg

länken funkar inte men antar att det är en sån där billig skit sats som man kopplar in med hjälp av strömtjuvar och inte i kontakt stycken som ligger för draget i typ alla nya bilar.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
blag
26 april 2016 · 7 Inlägg

Länken skulle gå till den universalsats för drygt 700 kr. Man ska inte behöva använda sig av strömtjuvar då det är kontakter med. Även en dosa som man kopplar in allt i.

Sladdarna från kontakten vet jag var den ska. Sedan antar jag att befintlig kontakt från bakljus ska in i dosan. Men jag behöver även koppla in sladdar i bilens bakljus igen. Som ni märker har jag inte världens koll och skulle verkligen uppskatta er hjälp. Kanske någon som köpt från Hova tidigare?

Mvh Micke

torsen
26 april 2016 · 7 234 Inlägg

Med tanke på vad andra råkat ut för och vad det kostat dem i tid och pengar rekommenderar jag dig att köpa en originalelsats och låta en kunnig verkstad/mekaniker montera.
Eftersom du ställer frågan så antar jag att du inte är så insatt i bilars elsystem.
Nya bilar har ett komplicerat och känsligt elsystem som lätt skadas av t ex en universalsats.
Kan kosta flera tusen att åtgärda efter en olämplig åtgärd/intrång i elsystemet.
Bara ett råd i all välmening.wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang