RCD 300 Bluetooth

HoffmannSwe
27 april 2016 · 7 Inlägg

Tjenare! smile

Kör en Golf V -08 och tänkte slänga in en Bluetooth modul i CD växlar uttaget:

http://www.ebay.com/itm/Bluetooth-Audio … Swk5FUuNnT

Och för att göra det så måste jag ju först ta ut Quadlocken, sätta i modulen, och sen in med hela Quadlocken igen.

Min fråga är då: Måste jag skriva in Stereokoden på stereon när jag startar upp den igen, eller slipper jag det eftersom jag kopplar in samma Stereo i samma bil?

För har kollat i Handboken och alla andra papper sen jag köpte bilen och kan inte hitta någon kod, sen har jag läst i boken att man kan vända sig till "sin lokala VW återförsäljare" för att få tillbaka den.
Googlade lite på det för att få ett riktpris på vad det kan kosta, någon skrev att dom gjorde det gratis till honom och någon annan fick punga upp 500:-

Finns det något annat jag har glömt som jag måste tänka på?

Om någon har gjort detta med deras RCD300 så vore jag tacksam för svar! big_smile

Senast redigerat av HoffmannSwe (27 april 2016)

Digital_Kicker
28 april 2016 · 3 721 Inlägg

När jag plockade ut min RCD300 från Passat'en och provkopplade den igen sånatartade den upp igen utan att jag behövde slå in koden. Har hört att flera andra också gjort så utan att behöva slå in en kod.
Kan vara så att den är programmerad till bilen? Men man vet aldrig, är trotts allt VAG wink

HoffmannSwe
29 april 2016 · 7 Inlägg

Digital_Kicker skrev:
När jag plockade ut min RCD300 från Passat'en och provkopplade den igen sånatartade den upp igen utan att jag behövde slå in koden. Har hört att flera andra också gjort så utan att behöva slå in en kod.
Kan vara så att den är programmerad till bilen? Men man vet aldrig, är trotts allt VAG wink

Om det är så så vore det helt underbart... Hade du -08 passaten eller?
Man kan ju tycka att är det så på en RCD300 så borde det vara så på alla, men man blir fan inte förvånad om det skulle krabba... Speciellt om det skiljer ett år eller 2 på bilarna så kan ju allt vara helt skevt wink

zleepy Trucker
29 april 2016 · 1 391 Inlägg

Om du inte kopplar ur strömmen till stereon så behöver du nog inte oroa dig för att behöva slå in koden smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
HoffmannSwe
1 maj 2016 · 7 Inlägg

zleepy skrev:
Om du inte kopplar ur strömmen till stereon så behöver du nog inte oroa dig för att behöva slå in koden smile

Okej, men sitter in strömmen i QuadLocken då? smile

zleepy Trucker
1 maj 2016 · 1 391 Inlägg

Ingen aning om det, men enligt tidigare erfarenhet med original stereo's så funkar dom så länge man inte kopplarur dess strömförsörjning, gör man det så brukar kod behövas...

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
HoffmannSwe
1 maj 2016 · 7 Inlägg

zleepy skrev:
Ingen aning om det, men enligt tidigare erfarenhet med original stereo's så funkar dom så länge man inte kopplarur dess strömförsörjning, gör man det så brukar kod behövas...

Alright, får googla lite och se om jag kan få rätt på de. Tråkigt om jag ska behöva åka in till vw å låsa upp skiten för att man inte har nån kod lixom. hmm

Tacksam för alla svar! big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang