it_mutt
30 april 2016
· 10 379 Inlägg
tkd_rille skrev:
Rullhjul skrev:
Jag är inte så intresserad av något exakt pris för priset stämmer nog bra, utan jag undrar bara över om ett byte av topplocksförpackning blir dyrare bara för att det är en ovanlig bil eller för att det är en sportbil, då med tanke på att motorn kanske är annorlunda. Jag trodde en sån reparation var enkel/billig oavsett bil.
För att svara på dem andra frågorna behövs väl inte bilmodell vara känt.
Av vilken anledning kan topplockspackningen gå sönder på en bil som gått 5000 mil?
Är det ett typ av fel som bilhandlaren kunde ha sett 2 veckor innan?
Vad brukar en skada på topplocksförpackning kosta på vanliga bilar?
Men ovanlig bil? Är de ferrari, eller är de en porsche?
Jag kan ge dig ett exempel. Min mors PT cruiser är en ovanlig bil här. Den har toppen blivit skev på, och kostar runda slängar 20-25 tusen för att få i bra skick igen. Betänk då vilket helvete de är att demontera toppen pga platsbrist.
60 000 är hutlöst pris om du bara ska byta en packning utan planing.
Att plana en topp kan du göra för 3-5000 vd rätt kontakt. En packning kostar 1000?
Du måste ge mer specifikt vad som ska göras för 60 tusen och vad du har för någon bil som är så ovanlig.
Fler prisexempel kan du få för att göra en bedömning. Passat 2012 gasmotor, kostar ca 60-70 för att lägga i en ny motor.
Inte för att det spelar så stor roll, men om det är vad du ger via "rätt kontakt" så är jag glad att jag inte har dina "rätta kontakter".
- - Edit - -
Om det nu inte är så att du tryckt dit en nolla för mycket. För 3-5000:- ger du inte ens för det "vitt" (med kvitto) och inkluderat tårtkalas med saft, kaffe och nubbe.
Senast redigerat av it_mutt (30 april 2016)
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!