Allt spelar förutom höger fram?

andreasantonsson
8 maj 2016 · 38 Inlägg

Tjena!

Har ett litet problem med ljudet i bilen. Gäller en BMW E39 2001!


När jag köpte bilen så kom det inte ljud ur vänster fram, kopplade in annan stereo & baslåda provisoriskt, då fick vi alla högtalare & diskanter att spela.
Kopplade sedan in det på "riktigt" då spelade det inte vänster fram, tänkte inte mer på det då jag ändå skulle byta ut allt + koppla det på steg.

När vi väl har kopplat & bytt allt, spelar det inte höger fram, en kompis sa att at jag skulle dra en till hög/lågnivåkabel till högtalarsteget men funkar fortfarande inte, varken diskant eller högtalare spelar höger fram, resten spelar på skitbra.

Det är inte nydragna kablar till steget utan det är kopplat på orginalkablarna & inte heller jag som gjort det, samma person som kopplade var det som sa att jag skulle dra en till hög/lågnivå annars visste han inte.

Är inte så jättekunnig, så tacksam för seriösa svar. Info om ljudet finns på min profil!

** Stereo & CD Växlare sitter bak i bagaget, även ISO kontakten **

BMW E39 530D Touring "Individual" (2001)
MickeEng
8 maj 2016 · 475 Inlägg

Tja
Testa att mäta upp kabel till högtalaren, så du inte har avbrott någonstans.
Hade samma problem med min Mondeo fast höger bak, visa sig vara ett stift i kontakten under panelen som var skadat.
Ta ett testinstrument och kolla mellan kontakten som sitter i stereon och kontakten vid högtalaren.

Ford Taunus (1978)
Volvo V50 "MrWhite" (2004)
andreasantonsson
8 maj 2016 · 38 Inlägg

Yes ska testas, tack för tipset!

MickeEng skrev:
Tja
Testa att mäta upp kabel till högtalaren, så du inte har avbrott någonstans.
Hade samma problem med min Mondeo fast höger bak, visa sig vara ett stift i kontakten under panelen som var skadat.
Ta ett testinstrument och kolla mellan kontakten som sitter i stereon och kontakten vid högtalaren.

BMW E39 530D Touring "Individual" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang