Måla bromsok: Hammarlack/bromsoksfärg? (Nybörjartips)

ehedman
10 maj 2016 · 1 966 Inlägg

Jungelbobo skrev:
Förresten, någon som har erfarenhet av dekaler på bromsok? Såg några riktigt fina ok här på sidan. Typ nåt sånt här:
http://i.ebayimg.com/images/g/15oAAOxyd … s-l300.jpg

Om man nu använder dekaler, behöver man då lägga på nån form av klarlack eller hur går folk tillväga?

Det är väl inget måste, men om du vill kunna dundra på med högtryckstvätten så är det nog en god idé att spruta på några lager (värmebeständig) klarlack.

EDIT: Pucktvåa...

Senast redigerat av ehedman (10 maj 2016)

Djo
11 maj 2016 · 10 157 Inlägg

Deception skrev:

Djo skrev:
Vill du pensla Biltemas bromsoks färg kan jag rekommendera då. Den har hållit bättre än foliatecs 2komponents för mig iallafall.

Biltemas tål avfettning och sådant inga problem alls (för mig) foliatecs krakelerade efter några månader för mig med ett snyggt sprucket mönster där skiten samlades så fint så.

bara min input i det hela.

Om du läser på Biltemas tar den dock en vecka att genomhärda...

Foliatec har jag aldrig varit med om att den krackelerat.. Kanske var kallt när du målade?

Den fick stå över natten sen var den såpass härdad att det utan problem gick att köra med Biltemas alltså vill man pensla är det riktigt bra.

Jadu värmegarage + 20 grader cirkus med foliatec,en rengjort med deras medföljande "brake cleaner" innan jag målade. Var ju dock några år sedan men har man blivit missnöjd en gång sitter det i sen.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Cupra_
11 maj 2016 ·

Djo skrev:

Deception skrev:

Djo skrev:
Vill du pensla Biltemas bromsoks färg kan jag rekommendera då. Den har hållit bättre än foliatecs 2komponents för mig iallafall.

Biltemas tål avfettning och sådant inga problem alls (för mig) foliatecs krakelerade efter några månader för mig med ett snyggt sprucket mönster där skiten samlades så fint så.

bara min input i det hela.

Om du läser på Biltemas tar den dock en vecka att genomhärda...

Foliatec har jag aldrig varit med om att den krackelerat.. Kanske var kallt när du målade?

Den fick stå över natten sen var den såpass härdad att det utan problem gick att köra med Biltemas alltså vill man pensla är det riktigt bra.

Jadu värmegarage + 20 grader cirkus med foliatec,en rengjort med deras medföljande "brake cleaner" innan jag målade. Var ju dock några år sedan men har man blivit missnöjd en gång sitter det i sen.

Jo det förstår jag.. Men så konstigt för jag har köpt 6-7 set färg och aldrig varit med om det bara, så du kanske hade otur och fick nåt gammalt eller nåt..

Djo
11 maj 2016 · 10 157 Inlägg

Deception skrev:

Djo skrev:

Deception skrev:

Om du läser på Biltemas tar den dock en vecka att genomhärda...

Foliatec har jag aldrig varit med om att den krackelerat.. Kanske var kallt när du målade?

Den fick stå över natten sen var den såpass härdad att det utan problem gick att köra med Biltemas alltså vill man pensla är det riktigt bra.

Jadu värmegarage + 20 grader cirkus med foliatec,en rengjort med deras medföljande "brake cleaner" innan jag målade. Var ju dock några år sedan men har man blivit missnöjd en gång sitter det i sen.

Jo det förstår jag.. Men så konstigt för jag har köpt 6-7 set färg och aldrig varit med om det bara, så du kanske hade otur och fick nåt gammalt eller nåt..

Okej ja vad vet jag för mig vart det då inge bra menmen.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang