Skoda Rapid 2015 Slocknar - Inget fungerar!

Krist
12 maj 2016 · 716 Inlägg

Hej, tack för alla svar. Bilen åkte nyss in för felsökning. Jag personligen lämna in den och framförde alla dessa punkter ovan. Så vi får se vad det leder till. Tack igen👍

Senast redigerat av Krist (12 maj 2016)

BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
Soulman
13 maj 2016 · 1 271 Inlägg

Krist skrev:

Soulman skrev:
Att du orkar hålla på?
Du skriver i rubriken att den är från 2015. Det är alltså nybilsgaranti på den. Lämna in den, ta med dig en lånebil på vägen ut så hör de av sig när de felsökt och reparerat för innan dess hämtar du inte ut bilen.

Att du inte orkar läsa? Skrev i första inlägget att den blivit inlämnad men att dom ej hittar fel och skicka tillbaks den till oss.

Bespara mig från sådanna inlägg snälla. Vill ha något konkret att lämna in inför en felsökning. Just nu ska jag försöka tvinga på företaget att pressa Skoda till att felsöka tändningen, startmotorn och övrig elektronik.

Edit: Nybilsgaranti har gått ut. Bilen har rullat 14300 mil.

Tack för den infon, men den kommer lite sent förstår du. Innan du hoppar på mig ska du fundera över att dela med dig av RÄTT info om din bil, annars kan du inte får rätt rådgivning. Jag tror varenda intresserad människa här som försöker hjälpa dig utgick ifrån att det var garanti på bilen och då är ju inte problemet ditt.

Det du beskriver genererar en hel del felkoder. Kan inte din verkstad tyda dem ska du byta verkstad omedelbart.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Krist
23 maj 2016 · 716 Inlägg

Ecu och startmotorn byttes, felet kvarstod. Det ca 6 månader gammla batteriet byttes ut mot ett nytt igen, men felet kvarstod. Hela 3 dagar senare upptäckte dom felet, det var någon kabel i bilen som har med pluspolen att göra som glappade.

Vet ej om det går att köpa den förklaringen. Försökte få reda på mer men allt om reparationen skulle dom bifoga i ett separat brev när väl fakturan trillar in. Så vi får väl se..

BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
Cupra_
23 maj 2016 ·

Krist skrev:
Ecu och startmotorn byttes, felet kvarstod. Det ca 6 månader gammla batteriet byttes ut mot ett nytt igen, men felet kvarstod. Hela 3 dagar senare upptäckte dom felet, det var någon kabel i bilen som har med pluspolen att göra som glappade.

Vet ej om det går att köpa den förklaringen. Försökte få reda på mer men allt om reparationen skulle dom bifoga i ett separat brev när väl fakturan trillar in. Så vi får väl se..

Hade liknande på min passat. En sladd mellan kamaxellägesgivaren och ecu hade "vibrerat av"..

CC72
23 maj 2016 · 1 661 Inlägg

Förstår fortfarande inte hur ordet faktura kommer in i diskussionen när det är en årsmodell 2015 som "ditt" företag har köpt ny.

Cupra_
23 maj 2016 ·

CC72 skrev:
Förstår fortfarande inte hur ordet faktura kommer in i diskussionen när det är en årsmodell 2015 som "ditt" företag har köpt ny.

Den hade gått så långt att garantin gått ut om jag förstod det rätt. På våra firmaskodor föhandlades garantin bort mot ett mycket lägre inköpspris..

Krist
23 maj 2016 · 716 Inlägg

Deception skrev:

CC72 skrev:
Förstår fortfarande inte hur ordet faktura kommer in i diskussionen när det är en årsmodell 2015 som "ditt" företag har köpt ny.

Den hade gått så långt att garantin gått ut om jag förstod det rätt. På våra firmaskodor föhandlades garantin bort mot ett mycket lägre inköpspris..

Korrekt, den har gått över 14500 mil så ingen garanti kvar. Nja företaget räknade med att byta bil en gång per år, och vid köptillfället räknade dom inte med att bilen skulle gå både dag och natt så att värdet skulle sjunka så kraftigt på ett år. Men men, nu är den fixad iaf om någon behöver infon för deras egna bil framöver.

BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang