C-Lås spökar eller enskilt lås trasigt? Saab 900 -96

Rullande
10 maj 2016 · 4 Inlägg

Hej!

Följande problem gäller min Saab 900 2,0I, årsm. -96.

Jag ska försöka förklara problemet så gott det går - Idag när jag körde hem så kom jag åt C-lås knappen inne i bilen som gör att alla dörrar låser sig, ingen biggie där. När jag kom hem så skulle jag öppna -> märkte att jag hade kommit åt knappen och klickade såklart på den igen så dörrarna skulle låsa upp sig så jag kunde stiga ut -> Alla dörrar öppnar sig, förutom förardörren.

Jag gick ut genom passagerar dörren, och försökte öppna förardörren med nyckeln, det gick inte. När jag försöker vrida ''lås upp'' tar det tvärt stopp. Den går inte heller att öppna genom att försöka dra upp knappen på dörrens insida. Jag vred nyckeln åt ''lås'' och låste bilen, för att sedan försöka öppna igen, men det går fortfarande inte och nu är alla bilens dörrar låsta. Enda sättet för mig att öppna är att krypa in genom bakluckan och öppna de tre fungerande dörrarna med hjälp av lås-knappen inne i bilen neutral

Någon som har varit med om detta tidigare? Har inte haft några problem alls med låset förr.

Kanske har formulerat mig lite dåligt så om jag missat något, säg till så får jag försöka förklara bättre. Tack på förhand!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang