Skadat däck(?)

Duffan
15 maj 2016 · 7 Inlägg

Tjena! Idag så var det min tur att dra en sväng efter trottoarkanten. Såklart skrapade både fälg och däck i rätt fint och däcket skadades.

Så nu är min fråga om jag måste byta däcket eller inte, det verkar endast vara ytliga små skador (2st) och korden syns inte i någon av dem.

Bilder: http://imgur.com/a/seBEi

Tacksam för svar.

Kalaspinglan
15 maj 2016 · 697 Inlägg

Grymt trist att du pajjat fälgarna, de svider massor smile
Men de e ingen fara med dom däcken, bara tuta å köra smile

Audi 80 V6 2,8 "S2 Replikan" (1992)
Skoda Octavia 5E "Kollegan" (2015)
zleepy Trucker
15 maj 2016 · 1 391 Inlägg

Däcken är det nog ingen fara med, dock skulle väl ingen däckmänníska rekommendera dig att köra med dom...

bara hålla koll så det inte blir en bula där, dvs kordväven släppt invändgt smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Duffan
15 maj 2016 · 7 Inlägg

Tack för svar! ska försöka hålla koll på däcket och se om de blir någon bula smile

M123
15 maj 2016 · 962 Inlägg

Jag undrar om du inte skulle ta och lägga på lite klarlack med pensel på den där blottade aluminiumen så du inte får vitrost som sprider sig. Blir inte något som blir finare på skadan, det är ju som det är redan menar jag men kan ju alltid bli värre, så det är ingen lagning jag råder till utan en försäkran att det inte blir värre skada. Ser ju ut som att det är lite finare fälgar du har. Sen håller jag med dom ovanstående ang däcket. smile

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Evildan
15 maj 2016 ·

Jag skulle omgående byta dom däcken.
Varför?
Dels är dom skadade dels är det Landsail och hur stommen på ett sådant håller ihop efter detta är i mitt tycke som att spela rysk roulette.

Duffan
15 maj 2016 · 7 Inlägg

Evildan skrev:
Jag skulle omgående byta dom däcken.
Varför?
Dels är dom skadade dels är det Landsail och hur stommen på ett sådant håller ihop efter detta är i mitt tycke som att spela rysk roulette.

Även fastän skadorna bara är så pass ytliga? Bild 3/4 är rätt missvisande då den skadan endast är lika ytlig som den på bild 1/2

Niklas1987 NO
15 maj 2016 · 2 182 Inlägg

Ser du inte korden på de skadade ställena är det ingen fara att köra.

Den skadade fälgkanten kan nog fila lite på med fint sandpapper å fylla i med silverfärg.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Evildan
15 maj 2016 ·

Duffan skrev:

Evildan skrev:
Jag skulle omgående byta dom däcken.
Varför?
Dels är dom skadade dels är det Landsail och hur stommen på ett sådant håller ihop efter detta är i mitt tycke som att spela rysk roulette.

Även fastän skadorna bara är så pass ytliga? Bild 3/4 är rätt missvisande då den skadan endast är lika ytlig som den på bild 1/2

Landsail är precis vad det låter som, ett däck som får dig att kryssa fram på land.
Ett, om du ursäktar utrycket, riktigt skitdäck av lägsta möjliga kvalité.
Stommen behöver förmodligen hjälp av allt gummi den kan för att inte brista.
Jo jag har haft märket på faktiskt två bilar och böt ut dom omgående till vettiga gummin då Landsail var fullständigt värdelösa.

Kalaspinglan
16 maj 2016 · 697 Inlägg

Finns ingen kord i sidan av däcket big_smile big_smile

Skoda Octavia 5E "Kollegan" (2015)
Audi 80 V6 2,8 "S2 Replikan" (1992)
Evildan
16 maj 2016 ·

Kalaspinglan skrev:
Finns ingen kord i sidan av däcket big_smile big_smile

Du menar att det inte finns någon underliggande stomme på däckets sida?

Kalaspinglan
16 maj 2016 · 697 Inlägg

Här har du en bild så ser du hur ett däck är uppbyggt och det finns bara kord i slitytan big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/51/50837/50837-08cce590f23bf840a679a6bf2671ff1e.jpg

Skoda Octavia 5E "Kollegan" (2015)
Audi 80 V6 2,8 "S2 Replikan" (1992)
-jimmy
16 maj 2016 · 377 Inlägg

De ä bar å åk

Evildan
16 maj 2016 ·
jaka54
16 maj 2016 · 5 728 Inlägg

Hej!
Inga problem! Det är bara att köra. Men "Landsail"???? När det finns Michelin, Good Year, Pirelli?!

Blyfot_Racing
16 maj 2016 · 904 Inlägg

Har inte haft några problem med landsail 250knyck är inne på andra sommaren knappt slitit på dom. Å andra sidan har ja bara kört bilen 900mil på ett år så sommar däcken har ju inte rullat mer än knappt 500mil

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang