Trimma en V70 på 170hk ???

dizzusboy
17 maj 2016 · 5 Inlägg

Tjena ha precis köpt en V70 med 170hk å undrar om de finns några enkla trim man kan göra för att få lite mer flås så som tex byta till 3 tum avgassystem m.m ? tack på förhand

Ahmedo91
17 maj 2016 · 123 Inlägg

Jag antar att det är sugmotorn du har köpt? Du får gärna skriva vilken årsmodell också!
Men mitt tips till dig är att hålla bilen original då det ej kommer att ske så mycket med kraften om du byter avgassystem osv.
Men om du nu verkligen vill kosta på din bil så tycker jag att det räcker med ett chiptrim från t.ex BSR...

Volvo C70 T5 "Ahmedo" (2008)
Stress
17 maj 2016 · 131 Inlägg

170hk är sugis om det är N modellen? enklaste och billigaste är förmodligen att köpa en v70 med 199hk motorn (turbo) 3" avgas kommer inte hjälpa dig inte heller något chipp tyvärr..

dizzusboy
17 maj 2016 · 5 Inlägg

ber om ursäkt, de e en sugis på 170hk från 00. kollade med dom å de går inte med chip pga nåt med utväxlingen i lådan eller nåt liknande. okej fler förslag man kan göra då ? kan ja ta toppen från en T5 tex å slänga på min motor kanske ?

9kofsweden
17 maj 2016 · 13 Inlägg

Köp med turbo . betydligt billigare och 30-50 hk för några tusenlappar istället för 1000 kr hk på en sugis

BMW 530 turbo "Das kebab" (2001)
Stress
17 maj 2016 · 131 Inlägg

Du kan ju alltid, porta och plana toppen, vassare kammar kanske? som sagt sug trimma bär sig sällan, jag skulle nog ha bilen som den är om jag vore dig eller möjligt byta till 2.5-3" avgas så får du några psykiska hästar wink

dizzusboy
17 maj 2016 · 5 Inlägg

okej, den här iden då, ja tar min polares T5 motor å försöker få ner den kanske ? blir väl lite att bygga om men skam den som drar sej för lite skit. men frågan e om de går för ja vet inte om hans e rak i bilen för min e tvär eller e alla T5 850 tvära ?

9kofsweden
17 maj 2016 · 13 Inlägg

Absolut kan du trycka i en t5 i den dock kabelhärva o boxar o dyl får du sätta över med plus regbesiktningen

Köp en med t5 orginal . eller byt bilen mot en med turbo.

Inte värt o byta motor i mitt tycke på dem bilarna . mkt jobb

BMW 530 turbo "Das kebab" (2001)
Stress
17 maj 2016 · 131 Inlägg

Den är tvär, rent praktiskt ska de väl inte vara så stora problem att få ner en T5 om du är duktig på el? för du kommer måsta ha elen från hans bil, sen blir det ju värre när det kommer till besiktningen..

nagasaki.020
17 maj 2016 · 311 Inlägg

Annars kan du göra som med min gamla V70: Biltema kolfiberbox med luftfilter, byta filtret till Simota utbytesfilter, 3" insugsslang från fronten där dimljuset sitter (ta bort och använd som luftscoop) och fram till spjället.
Med denna setup så piskade jag min svågers chippade, sletna 9-5a 2.3t. Runt 170km/h (bana) lade jag i fyran och kom förbi honom.
Man kan experimentera så här med bilen men min fick topplocksläckage, så upp till egen risk.

Stress
17 maj 2016 · 131 Inlägg

Han kommer inte kunna regga med en t5 i en -00as v70, isåfall måste han regga den under "ombyggt" o då blev de genast mycket mer jobb... håller med om att byta bil känns både billigast och enklast, köp en färdig T5 och chippa den så har du en trevlig bil smile

dizzusboy
17 maj 2016 · 5 Inlägg

jo de var jag medveten om med reggningen men tanken e att de ska vara nåt som ingen annan ha, men din ide där  nagasaki.020 var intressant, fler såna ideer e välkomna

dizzusboy
17 maj 2016 · 5 Inlägg

men tänkte på de för T5 projektet blir till vintern så kan ja tex piffa upp tändsystemet kanske eller nåt liknande ?

nagasaki.020
18 maj 2016 · 311 Inlägg

De kanske finns en anledning till att alla inte har "det" smile. Tänkte också så med min gamla V70, men i dagsläget så hade jag endast bytt innerbelysningen, inget annat, inte ens luftfilter. Samma pengar ja la ner på den hade kunnat få nått bättre från början. Köp lite fälgar och sånt istället, lite stance-stuk? :p

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang