Slutsteg, Baslåda och 6'9!

gustavwikman
19 maj 2016 · 11 Inlägg

Hejsan! jag är rätt ny på dessa grejer! Jag undrar om man kan ha En baslåda och 2st 6'9:or kopplat till ett slutsteg? 6'9 är kopplade direkt på stereon nu men det är dåligt med kräm i dom. plus att jag kommer att koppla 2 st 4" på stereon.

om detta är möjligt vad bör jag ha för grejer. vill komma undan så billigt som möjligt big_smile

Det jag har är GAS 6'9 som är kopplade på en JVC stereo

Och det sitter i en -98 vw polo

//Gustav

Fjong
19 maj 2016 · 1 494 Inlägg

Beror helt på vad det är för grejer så du får ge lite mer info

gustavwikman
19 maj 2016 · 11 Inlägg

Den största frågan är om man kan köra 6'9 på samma steg som en bas och olika frekvenser?

Bassiehof
19 maj 2016 · 1 777 Inlägg

Den största frågan du måste besvara är hur många kanaler steget har. Är det flerkanals är det inga problem.

Fjong
19 maj 2016 · 1 494 Inlägg

Åter igen måste du säga vad för typ av slutsteg du har innan det går att svara på...... Har du ett 4kanal steg så kan det funka, har du ett 1kanal så funkar det inte tex. Måste även veta vad det är för basar för att avgöra om det går att koppla som önskat och om det är en bra ide.

gustavwikman
20 maj 2016 · 11 Inlägg

jag skrev i början vad jag hade och vill veta vad jag borde ha:D eftersom jag inte har nått steg än så vet jag inte!
har ingen bas heller och samma där vad borde jag h. vill inte att bilen ska skaka sönder vill ha en bas för att fylla ut det sista smile

gustavwikman
20 maj 2016 · 11 Inlägg

Har fått tag i ett begagnat spectrum sp-m4150. Sen har jag 4" excursion högtalare fram som drivs utav stereon och 6'9 gas som jag skulle vilja kobinera med basen fast olika frekvenser

Fjong
21 maj 2016 · 1 494 Inlägg

Jaha, antog att du redan hade köpt allt eftersom att du inte sagt nått om vad du är ute efter eller i vilken prisklass. Personligen hade jag moddat in ett vettigt 6,5 kit fram (4'' org?) och skippat 6*9orna helt och ett 2/4 kanal steg till det och förmodligen ett monoblock + baslåda för att få lite större grejer.

Men visst funkar det med ett 4 kanalsteg och köra 6*9or på två kanaler och brygga två och köra bas på, din bil är så liten så det är ganska lätt att få go bas i den utan större mängder effekt.

gustavwikman
21 maj 2016 · 11 Inlägg

Ja det är 4" original fram i den får inte i nå större. Har hört att man kan få ut bas från 6'9orna som kan låta rätt bra är det myt eller stämmer det.

Nån som vet nått om slutsteget jag har?

Fjong
21 maj 2016 · 1 494 Inlägg

Använder inte 6*9or själv men med en bra och stabil installation och ett steg så spelar det ju en del bas men det ersätter ju aldrig en sub.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang