Lacka/måla motorutrymmet?

HanHed
20 maj 2016 · 118 Inlägg

Tjena
Håller på och slipar ner motorutrymme pga rost och för att fräscha till det. Kommer lägga hagmans stålplast primer som grund men vet inte vad för täckfärg jag ska använda då det antingen blir att pensla eller köra med 1k sprayburk. Utvändigt ska bilen lackeras längre fram men då det gäller motorutrymmet tänkte jag att det går att snåla med (har en ganska stram budget eftersom jag går i skola). Har kompressor men inte nog för att kunna lacka ett motorutrymme med spruta så söker alternativ till det utan att behöva lämna iväg den!

Så tips på färg som skulle kunna gå att pensla eller likn. eller kan jag köra på sprayburk? hmm
Grunden blir ju iaf någorlunda seriös (/hållbar) med Hagmans Ca primer.

Tack för svar i förskott smile

Edit/tillägg:

Hört att vissa målat hela bilar med nå båtlack från biltema, skulle den kunna vara ett alternativ att pensla? Kommer inte bli nå utställningsbil direkt så det är inte så viktigt om hur det ser ut under huven, bara det blir hållbart och ser någorlunda ok ut! En seriös lackering av motorutrymmet kanske ses som ett alternativ om några år.

Senast redigerat av HanHed (20 maj 2016)

Nytt projekt, Nissan S13 in å kika! :) https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=322617
BudgetDunkaren Osponsrad
21 maj 2016 · 1 631 Inlägg

Skall du använda kompressor så glöm inte kondensasvkiljaren (eller vad det heter) så du inte får fukt i färgen.
Sök på youtube där finns det oändligt med tutorials. så lärde jag mig wink

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang