Felkod på (luftmassmätaren)

linusbreden
20 maj 2016 · 49 Inlägg

Körde med öppen luftburk 1 veckas tid ungefär , fick sedan felkod på luftmassmätaren, om de nu var detta det berodde på
felkoden säger enligt obd läsaren p0101 ( mass or volume Air Flow "A" Circuit Range/Performance ..

Bilen känns väldigt konstig och hackar,
någon som upplevt något liknande och har tips på lösning av detta problem?

jag har tagit loss lmm och rengjort den med elektronikrengöring och sedan nollat felkoden och sedan fått upp felkoden igen,

bilen är en s60 t5a 2005a
steg 3 chippad (om detta kan hjälpa)

har väldigt ny lmm på bilen ca 3 månader.

Undrar också ifall denna felkod jag skrev kan bero på någon annan sensor än just luftmassmätaren tex MAP sensorn?
tacksam för svar!

Poppsey
20 maj 2016 · 479 Inlägg

linusbreden skrev:
Körde med öppen luftburk 1 veckas tid ungefär , fick sedan felkod på luftmassmätaren, om de nu var detta det berodde på
felkoden säger enligt obd läsaren p0101 ( mass or volume Air Flow "A" Circuit Range/Performance ..

Bilen känns väldigt konstig och hackar,
någon som upplevt något liknande och har tips på lösning av detta problem?

jag har tagit loss lmm och rengjort den med elektronikrengöring och sedan nollat felkoden och sedan fått upp felkoden igen,

bilen är en s60 t5a 2005a
steg 3 chippad (om detta kan hjälpa)

har väldigt ny lmm på bilen ca 3 månader.

Undrar också ifall denna felkod jag skrev kan bero på någon annan sensor än just luftmassmätaren tex MAP sensorn?
tacksam för svar!

Skumt! Samma fel på min bil! Följer denna tråden smile Ja ska försöka kolla efter luftläcka eller otätt avgas bara för utesluta det. Annars ingen aning. Hoppas inte de är gasapjället bara sad Kan va främre lambda också?

I´m living my life a quarter mile at the time!
Gatanslag
23 maj 2016 · 47 Inlägg

jag skulle bara prova byta lmm smile

100 sugis hästar är roligare än 100 turbo hästar!
Saab 90 (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang