Någon som har haft kontakt med Myranes Racing den senaste månaden?

Nickeboii
12 juli 2016 · 762 Inlägg

Vettemannen skrev:
En enkel fråga: Varför betalar ni i förskott till nån ni inte vet vem det är? Jag skulle föredra postförskott så att man betalar när det kommer.....om det kommer. Kommer det inte, betalar man inte.

/Benny

Jag betalade med Paypal och tänkte att om det skulle skita sig så kunde de hjälpa till. Några bekanta till mig har fått mycket bra support från dom, men nu missade jag den lilla detaljen att man var tvungen att klaga inom 180 dagar.

Men det var sista gången jag betalade i förskott för något såpass dyrt, dessutom är det första gången som det har strulat för min del när jag köpt saker över internet.

Volvo 242 L "16 Ventiler" (1976)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
12 juli 2016 · 14 041 Inlägg

Garagemuppen skrev:

Vettemannen skrev:
En enkel fråga: Varför betalar ni i förskott till nån ni inte vet vem det är? Jag skulle föredra postförskott så att man betalar när det kommer.....om det kommer. Kommer det inte, betalar man inte.

/Benny

Jag betalade med Paypal och tänkte att om det skulle skita sig så kunde de hjälpa till. Några bekanta till mig har fått mycket bra support från dom, men nu missade jag den lilla detaljen att man var tvungen att klaga inom 180 dagar.

Men det var sista gången jag betalade i förskott för något såpass dyrt, dessutom är det första gången som det har strulat för min del när jag köpt saker över internet.

Ja, det var ju synd att du missade de 180 dagarna annars hade du haft pengarna.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Nickeboii
12 juli 2016 · 762 Inlägg

Vettemannen skrev:

Garagemuppen skrev:

Vettemannen skrev:
En enkel fråga: Varför betalar ni i förskott till nån ni inte vet vem det är? Jag skulle föredra postförskott så att man betalar när det kommer.....om det kommer. Kommer det inte, betalar man inte.

/Benny

Jag betalade med Paypal och tänkte att om det skulle skita sig så kunde de hjälpa till. Några bekanta till mig har fått mycket bra support från dom, men nu missade jag den lilla detaljen att man var tvungen att klaga inom 180 dagar.

Men det var sista gången jag betalade i förskott för något såpass dyrt, dessutom är det första gången som det har strulat för min del när jag köpt saker över internet.

Ja, det var ju synd att du missade de 180 dagarna annars hade du haft pengarna.

/Benny

Ja, det är alltid sådant man upptäcker i efterhand. Men det är ju en läxa att man alltid ska läsa det finstilta. smile

Volvo 242 L "16 Ventiler" (1976)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
12 juli 2016 · 14 041 Inlägg

Garagemuppen skrev:

Vettemannen skrev:

Garagemuppen skrev:

Jag betalade med Paypal och tänkte att om det skulle skita sig så kunde de hjälpa till. Några bekanta till mig har fått mycket bra support från dom, men nu missade jag den lilla detaljen att man var tvungen att klaga inom 180 dagar.

Men det var sista gången jag betalade i förskott för något såpass dyrt, dessutom är det första gången som det har strulat för min del när jag köpt saker över internet.

Ja, det var ju synd att du missade de 180 dagarna annars hade du haft pengarna.

/Benny

Ja, det är alltid sådant man upptäcker i efterhand. Men det är ju en läxa att man alltid ska läsa det finstilta. smile

Men gick pengarna till säljaren nu då eller finns dom hos PayPal? Verkar mystiskt detta.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Nickeboii
12 juli 2016 · 762 Inlägg

Vettemannen skrev:

Garagemuppen skrev:

Vettemannen skrev:

Ja, det var ju synd att du missade de 180 dagarna annars hade du haft pengarna.

/Benny

Ja, det är alltid sådant man upptäcker i efterhand. Men det är ju en läxa att man alltid ska läsa det finstilta. smile

Men gick pengarna till säljaren nu då eller finns dom hos PayPal? Verkar mystiskt detta.

/Benny

Pengarna gick igenom till företaget. Men eftersom att det hade gått mer än 180 dagar så har Paypal avsagt sig ansvaret för överföringen.

Volvo 242 L "16 Ventiler" (1976)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
12 juli 2016 · 14 041 Inlägg

Garagemuppen skrev:

Vettemannen skrev:

Garagemuppen skrev:

Ja, det är alltid sådant man upptäcker i efterhand. Men det är ju en läxa att man alltid ska läsa det finstilta. smile

Men gick pengarna till säljaren nu då eller finns dom hos PayPal? Verkar mystiskt detta.

/Benny

Pengarna gick igenom till företaget. Men eftersom att det hade gått mer än 180 dagar så har Paypal avsagt sig ansvaret för överföringen.

Jag tycker nog att PayPal ska skicka ett mail eller SMS och fråga vart pengarna ska gå innan dessa 180 dagar har gått.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Cortina1
15 juli 2016 · 1 026 Inlägg

Lätt att vara efterklok.
Majoriteten av iaf svenska företagare är seriösa och värnar om sitt rykte

Detta är extremfall som borde lägga ner sin verksamhet

Nickeboii
18 juli 2016 · 762 Inlägg

Ja, svenska företag brukar man kunna lita på men inte i detta fall.

Jag kan tillägga att min polisanmälan lades ner av någon anledning. Det borde ju ja gått under bedrägeri. Men men.

Volvo 242 L "16 Ventiler" (1976)
J0akim
18 juli 2016 · 27 Inlägg

Men skojar du eller?! Vad i helvete la dom ner den för? - Solklart att du inte fått delarna och att du har betalat pengar, eller vadå..? Låter ju absurt.

Cortina1
19 juli 2016 · 1 026 Inlägg

Då återstår det väl bara ett besök ?

RemJohan
19 juli 2016 · 73 Inlägg

Jag har också väntat på coilovers till min 760 sen 22/5 -16, Fick ett mail från Stefan den 7/6 där det stod att han haft problem med hälsa osv, Betalade också i förskott och till å med snabbare frakt...

Det enda vi kan göra just nu är väl att varna andra om att inte handla därifrån så måste ju verksamheten gå i konken tillslut om den inte redan gjort det och allt han gör nu är att samla på sig lite stålar innan han stänger ner företaget..

Volvo 745 gl/t-pak "Falurött Turboskåp" (1989)
zleepy Trucker
19 juli 2016 · 1 391 Inlägg

Vettemannen skrev:

Garagemuppen skrev:

Vettemannen skrev:

Men gick pengarna till säljaren nu då eller finns dom hos PayPal? Verkar mystiskt detta.

/Benny

Pengarna gick igenom till företaget. Men eftersom att det hade gått mer än 180 dagar så har Paypal avsagt sig ansvaret för överföringen.

Jag tycker nog att PayPal ska skicka ett mail eller SMS och fråga vart pengarna ska gå innan dessa 180 dagar har gått.

/Benny

Du har missförstått hur PayPal funkar, det är som swisch för världen, fast med epostadress istället för telefonnummer, när överföringen är gjord så finns pengarna hos mottagaren direkt, men dom kan även vända tillbaka betalningen, därför paypal är toppen vid ebay köp om någon säljare luras eller så smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
J0akim
24 juli 2016 · 27 Inlägg

Cortina1 skrev:
Då återstår det väl bara ett besök ?

Håller med. Finns nog en bunt av snubbar som är förbannande som skulle kunna åka över och knacka på. Så länge ingen hotar honom så är det ju inget fel med att åka och hälsa på honom?

it_mutt Avstängd
24 juli 2016 · 10 388 Inlägg

Garagemuppen skrev:
Ja, svenska företag brukar man kunna lita på men inte i detta fall.

Jag kan tillägga att min polisanmälan lades ner av någon anledning. Det borde ju ja gått under bedrägeri. Men men.

Nej, bedrägeri kräver uppsåt. Det måste alltså varit säljarens avsikt att redan från början blåsa dig. Vilket då är svårt att utgå från om ett företag som funnits i XX år och fungerat bra (antar jag?) fram tills relativt nyligen.

(Nu vet jag inte hur länge företaget funnits eller hur länge det har strulat).

J0akim skrev:

Cortina1 skrev:
Då återstår det väl bara ett besök ?

Håller med. Finns nog en bunt av snubbar som är förbannande som skulle kunna åka över och knacka på. Så länge ingen hotar honom så är det ju inget fel med att åka och hälsa på honom?

Olaga hot blir det inte, då det just kräver något uppsåtligt hot, men, det kan iofs gå in under trakasseri om ägaren nu vill hitta någon möjlig anmälningspunkt. KAN ju iofs även vara vettigt att veta för "vem som nu ska åka dit" och hälsa på. Sen har ju visserligen den typen av konfrontationer en väldig benägenhet att balla ur, men det är en helt annan femma.

Senast redigerat av it_mutt (24 juli 2016)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
zleepy Trucker
24 juli 2016 · 1 391 Inlägg

it_mutt skrev:
Nu vet jag inte hur länge företaget funnits

Enskild firma registrerad 25/9-1990

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
RemJohan
4 augusti 2016 · 73 Inlägg

Tänkte meddela i denna tråd att jag gick med en anmälan mot företaget igår 08/3 då jag väntat sen 22maj på grejer men inte fått något, Ju fler som gör det desto större chans är det att vi ser till så inga fler får samma problem i framtiden.

Volvo 745 gl/t-pak "Falurött Turboskåp" (1989)
Nickeboii
4 augusti 2016 · 762 Inlägg

RemJohan skrev:
Tänkte meddela i denna tråd att jag gick med en anmälan mot företaget igår 08/3 då jag väntat sen 22maj på grejer men inte fått något, Ju fler som gör det desto större chans är det att vi ser till så inga fler får samma problem i framtiden.

Låter bra det, man kan ju alltid hoppas på att Polisen tar det mer seriöst nu när fler och fler anmälningar kommer in mot företaget. Det är synd och skam att det ska krävas polisiärt ingripande för att man ska kunna få sina saker levererade, alternativt få sina pengar tillbaka.

Jag har ännu inte fått mina saker, vilket är väldigt tråkigt. Som fattig (aka. student) är det dessutom extra irriterande för jag har inte råd att köpa andra. hmm

Volvo 242 L "16 Ventiler" (1976)
n_andersson
4 augusti 2016 · 689 Inlägg

Åkte förbi där igår och då hade han inne en bil i verkstan och grejade med. Förjävligt att han verka satt i system att lura folk

CC72
4 augusti 2016 · 1 661 Inlägg

Ni som har nära eller hyfsat nära, varför åker ni inte bara dit?

Nickeboii
4 augusti 2016 · 762 Inlägg

CC72 skrev:
Ni som har nära eller hyfsat nära, varför åker ni inte bara dit?

Jag har nästan 40 mil enkel väg, så det är inte direkt nästgårds för min del. Annars hade jag åkt dit för längesedan. hmm

Volvo 242 L "16 Ventiler" (1976)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang