Golf GTI MK6 med AWE Cold Air Intake, Eurojet turboback Exhaust och en Giac flashloader

AudiRS6 Revisor
2 juni 2016 · 151 Inlägg

Hej!

Är på jakt efter en golf gti mk6 och fastnat lite för en med lite modifieringar.
Modifieringarna gjordes för ca 4 år sedan.

Bilen det gäller är: https://www.blocket.se/stockholm/Volksw … 11&w=1

Hur rädd ska man vara för följande modifieringar. Avgassystemet känner jag mig inte orolig för även om bolaget gått i konkurs. Är dock mer osäker gällande AWE Cold air Intake och Giac Flashloader.

Mina funderingar är helt enkelt om dessa kan ha skadat motorn? Bilen har ju gått väldigt kort.
Kan man byta tillbaka till original? Vad kostar det? Är helt enkelt lite novis angående dessa modifieringar.

Väldigt tacksam för tips.

Hälsningar
Marcus

Stekpannan
3 juni 2016 · 83 Inlägg

En Flashloader är i stort sett ett verktyg för att ändra mappningen eller "Flasha om" bilens dator eller ECU.
Mycket mer än så som går in i det men det är basic, det du gör är att du pluggar in den i bilens dator och då kan hämta olika mappningar från företaget. Du kan också ställa den till stock och plugga ur den helt och hållet och då blir bilen standard. Har ingen aning om kvalitén på deras programvara men du kan återställa den om du vill.

Det andra är bara utbyte av luftboxen till ett koniskt eller cylinderformat luftfilter med en värmesköld.

AudiRS6 Revisor
7 juni 2016 · 151 Inlägg

Tack för svar!

Blev ett köp. Verkar inte vara för komplicerade saker smile

Hälsningar
Marcus

Stekpannan
27 juni 2016 · 83 Inlägg

AudiRS6 skrev:
Tack för svar!

Blev ett köp. Verkar inte vara för komplicerade saker smile

Hälsningar
Marcus

Härligt att höra big_smile, hoppas du blev nöjd med bilen!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang