Kupefläkten till en audi a6 2.8 från 1998 startar inte alltid,

Rensvinf
2 juni 2016 · 528 Inlägg

Jag har en Audi A6 2.8 från 1998.  Kupefläkten startar inte alltid. Ibland fungerar den direkt, ibland startar den inte.
De gånger den inte startar, så har den en tendens att ibland starta om man kör över ngt gupp eller liknande.
Det att den går igång vid gupp får mig att anta att det kan vara någon form av glapp, men jag kan inte bilmodellen så min förmodan är rent på känsla.

Vad säger ni som har erfarenhet av bilmodellen? Finns det någon som har ett tips på vad man kan kolla? Jag har heltidsjobb och ett litet barn på snart 10 månader och en sambo med visst funktionshinder; så min vardag är ändå rätt fullsmetad så jag vore tacksam för tips som riktade mig åt rätt håll. Att köra den till en verkstad är otänkbart då bilen inte är värd det. Men om det vore så "enkelt" som att köpa en ny kupefläkt och montera så gör jag gärna det.  (Även om jag faktiskt gjort en viss koll på google och det tycks som att det inte är helt okomplicerat att byta,).  Men jag är säkerligen inte den enda som råkat ut för detta så om ngn har tips så säg gärna till.

Mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang