Har bytt 1. Bränslepump 2. Bränslerelä 3. Givare vid kam 4. Givare vid vevaxel 5. Tändspole 6. Demonterat spjällhus för rengöring 7. Rengöring av slangar vid spjällhus 8. Rengöring av tomgångsventil 9. Nytt luft filter Snart är allt bytt som orsakar problemet med att 850 lägger av helt plötsligt, när jag läser i forum angående detta problem Står för tillfället helt maktlös då det inte går att läsa ut via koder vad problemet ligger Då den lägger av så får den stå en stund sedan startar den igen och kan gå helt felfritt i flera dagar
Är tacksam för hjälp …har titta på en STOR balpress de sista dagarna
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Ovanför kylaren sitter ett stort grått relä märkt "Fuel system main relay" som kan ge lite knepiga fenomen när det börjar bli dåligt. Och kan ge såna fenomen som du beskriver.
Marlboroman skrev: Ovanför kylaren sitter ett stort grått relä märkt "Fuel system main relay" som kan ge lite knepiga fenomen när det börjar bli dåligt. Och kan ge såna fenomen som du beskriver.
Uppdatering Har bytt 1. Bränslepump 2. Bränsle relä 3. Givare vid kam 4. Givare vid vevaxel 5. Tändspole 6. Demonterat spjällhus för rengöring 7. Rengöring av slangar vid spjällhus 8. Rengöring av tomgångsventil 9. Nytt luft filter 10. Huvud relä bränsle
Och bättre begagnade boxar sprut och tändning från 850 med 6000 på mätare
Vid felsökning tappar jag signal på plint 27 som ska dra bränslepump relä Får bil stå en stund går den igen en liten stund tills det kickar till i relä och pump stannar Har kontrollerat kabel mellan plintar för avbrott dock ej med belastning
Har belastat ledning mellan plint 27 och 31b med förbrukare lampa 21 watt även till jord plint 31 med bryggning mellan 15-87 är det inga problem då går den felfritt
sätter i relä 2/23 låter bil gå på tomgång och det kan variera allt mellan 5-30 min så tappar den signal från plint 27 och det känns som att det är värme relaterat det som ska styra den informationen till box är givare 7/25 via tänd box på plint 1 men i vilka plintar/ledningar den informationen bränslebox får den till framgår inte på elschema tyvärr
Det finns en del kandidater 14-21-26-18-5 från tänd-box till sprut-box
Och varför ska det vara en modulerande ström från plint 27 till 31b?
Av en ren slump var jag förbi Volvo i byn där jag förövrigt har jobbat men det var länge sedan och då på LV sidan Snackade lite med gubbarna där och tog upp problemen På en bänk låg ett beg bränsle relä som de använde som test relä så en av mekanikerna sa ...-vafan ta och prova det här (Det kan ju vara fel på det du har bytt)
Och kan du tänka ..ner och starta bilen den la av som vanligt plugga i det från Volvo ......Går som en klocka
Men så är livet man får inte ta något för givet framförallt när det gäller nya bränslerelän Hade jag tidigare mätt styrpuls från från plint 27 och fastställt att signal var ok så hade blickarna vänts mot relä mycket tidigare Men va fan nu är det detaljer för styrning av insprutning som är på topp så man får tänka positivt
Nu blir det att plocka ihop den gamla 850-n tvätt och på med vax ( Meguiar's Ultimate Paste Wax) Själv blir det ett par bryggmästaren